Jump to content

Styraksel 280 drev


Trond J

Recommended Posts

Jeg har det samme på mitt drev, men kjører med det fremdeles. Det er klart at det beste ville vært å bytte foringene, men foreløpig sliter jeg med å få av styrearmen inne pga av at det er brukt svarte (!!!!) bolter som nå er rimelig vanskelige å få ut. Har vurdert slarken foreløpig som ikke kritisk hos meg, det hadde kanskje vært lurt å ta med en som kan noe om dette ned i båten din for å ta samme vurdring.

 

Men får du av styrearmen inne rimelig greit, er resten av jobben gjort på under en time.

 

ta en titt på http://216.37.204.206/Actionsports/Volvo_o...asp?Type=12&A=5 ,der finner du delelister (exploded views) som hjelper deg å forstå hva du må demontere for å få sakene i fra hverandre.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Har hatt 270 drev og der var styreakselen av aluminium hadde slark og begynte å slite med få dr......... ut. Fikk det ut tilslutt fordi akslingen røk. Den var korrodert nesten helt av. Derfor erdet viktig å fylle smørenippelen i enden av styrearmen minst hver vår!!! Kan forøvrig fortelle at Volvo leverer nå styregafler med rustfri aksling. For ordens skyld dette gjelder 270 drev, men 270/280 går såvidt jeg vet om hverandre............

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...