Jump to content

Gjengetettning rør koblinger, diesel

Tropic1

Recommended Posts

Må pakke om en kobling i bunn av dieseltanken da det er begynt å svette litt her. Har prøvd å søke litt her inne om hva slags pakningsmateriale som egner seg best til dette formålet, men er fortsatt litt usikker..Det står vel egentlig mellom hamp/permatex eller locktite 577. Noen son har erfaringer og har brukt noen disse på dieselkoblinger og vet at det holder tett over tid ? Det er litt styr for å komme til her så det må bli bra på første forsøk. Må bla. åpne tanken og pumpe den tom :)

Jeg henger meg på her:

Jeg skal akkurat til å pakke om tilkoblingene til to stk vanntaker i Saowanee. Tankene og gjengetilkoblingene (innvendige gjenger) er av mykplast.

Helst ville jeg bruke Loctite men er litt itvil om den herder og fester mot mykplast.

Noen råd?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Loctite 577 herder ikke på plastgjenger i det hele tatt. så denne må du ikke bruke. Tror heller ikke denne er godkjent for Olje. Oljebestandig gjengeteip er nok det sikreste og bruke, dette tåler også litt bevegelse. Du kan få kjøpt en aktivator til 577 som setter i gang herdeprosessen, men uansett ville jeg ikke brukt dette da en liten bevegelse er nok til at man for en ny lekkasje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...