Bjørn Løvjomås Startet 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2016 Hei. Rask på avtrekkeren her. Har fått spørsmål om å hente en båt fra Bergen til Arendal igjen. Svært hyggelig å bli spurt. Båten er en Storebro Baltic 34. Smykke av en båt. To nyere motorer og alt elektrisk opplegg av nyere dato. Båten er i svært god stand sier ny eier. Derfor drar jeg med fly til Bergen allerede i morgen tidlig. Plukker opp båten å setter kurs mot Stavanger i løpet av dagen. Værmeldingene er ganske positive. Så håper på en lettere tur denne gangen. Planen er å få i gang white lady sin Mais. Kommer gjerne med gode råd også denne gangen. Hyggelig med aktivt BP med på laget. Endelig ble det Bobåt Link to post
finnmarken Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Dette blir spennende. Ja, så værmeldingen tidligere i dag, så dette blir nok en fin tur. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Dmi sier ca 1 meter signifikant bølgehøyde. Så det kan bli svært bra. Endelig ble det Bobåt Link to post
Mr Old Cod Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Så gøy! Lykke til på turen! ______________________________ Seil som om det er det siste du gjør! Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Det er jo en kongebåt på den strekningen! Den trives like godt i 7 som 20 knop. Klassiker! Du begynner å få status som båthenter nummer 1, nå Bjørn. God tur! Link to post
Zitt Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 God tur, Bjørn! Regner med at du finner veien! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Er du klar Zitt.. går ikke uten deg dette.. ?? Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Se det ...blir nok en fin tur ....skal følge med vettuGod tur... Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Sitter på Kjevik. Like spent som første gang. Kribler litt. Er alltid en liten usikkerhet. Er været ok. Er båten ok. Mange ting kan skje. Men får håpe enda en gang at det går greit. Zitt spiller jo alltid på sine trommer. Alt ligger til rette for en gøy tur. Får med en passasjer fra Stvgr. Det blir bra. Planlagt ankomst der i kveld. Hvordan er forholdene der vest nå? Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 God morgen, Kaptein! Jeg ser ikke havet herfra jeg står, men ikke et blad på trærne beveger seg. Jeg tror det skal bli veldig bra i dag. Det regner litt nå, men er i ferd med å sprekke opp, så sikten blir sikkert god. Another day in paradise, som de synger på musikkspilleanlegget! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Tusen takk Zitt. Beroligende å høre. Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Nå har jeg lagt inn noen rytmer for vind, vindretning, temperatur, bølger og sol. Håper det ikke er for mye å be om! Hør her; Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Ser bra ut. Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Heftige rytmer som slår ned alle sjøer. Til og.med hekksjø tror jeg. Jeg kunne ikke se en eneste bølge på fjorden. Nå er det en liten time å vente på tidligere båteier som kjører meg til skibet. Så skal vi gå gjennom båten litt så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Så er det bare å vente litt på at banken sier go.. slik at tidligere båteier slipper båten fra Bergen. Gleder meg. ? Sørlandet er badet i sol Endelig ble det Bobåt Link to post
baatsman Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Bra det finnes flinke folk som bidrar. God tur! Vi sees! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=73032973&fks=73032973 Dette er båten som skal få ny hjemmehavn. Flott smykke. Gleder meg veldig til å skli nedover med denne. Endelig ble det Bobåt Link to post
TB22 Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Heldiggris, litt vann i luften her men det er snart borte. God tur!Blir du å finne på ais som vanlig? Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Heldiggris, litt vann i luften her men det er snart borte. God tur! Blir du å finne på ais som vanlig? Satser på at white lady dukker opp når jeg kjenner saltlukta.. ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 (redigert) Riktig god tur, Bjørn. Må jo bli en fantastisk dag. Spennende motorisering på båten; 2xD4-180. Vet at 180 finnes, men har ikke sett båter med det effektuttaket før. Har 2 stk. D4'er selv, så du får skrike ut om det er noe .. Redigert 31.Mai.2016 av Bonus (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Jeg er og litt spent på de D4 motorene. Var veldig Gille hørte jeg fra nye eier. Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Følger denne da jeg skal gå samme turen selv til helgen med min Nord Star 28. 4kt vind fra nordøst ved både Sola og Haugesund lufthavner nå, og havet vest av Karmøy ser blikkstille ut. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Nord vest vind er drømmeforhold. Lett vind i fua. Ikke sjø.. nærme land.. perfekt. Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Nydelig dameVæret er på din side til Torsdag ser det ut til (bakfra)Motvind fra Lindesnes men ikke avskrekkende ..Blir nok en flott tur Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Christel III Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=73032973&fks=73032973 Dette er båten som skal få ny hjemmehavn. Flott smykke. Gleder meg veldig til å skli nedover med denne. Mener å huske at det var den båten som gikk ned ved kai i Kollavågen for en tid tilbake. Båtliv Får satse på at ALT elektrisk er byttet ut, og at det ikke blir noen problemer på turen. MvhSimon Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn