Jump to content

Henteturer Bergen Arendal i morgen

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei.

Rask på avtrekkeren her. Har fått spørsmål om å hente en båt fra Bergen til Arendal igjen. Svært hyggelig å bli spurt. Båten er en Storebro Baltic 34. Smykke av en båt. To nyere motorer og alt elektrisk opplegg av nyere dato. Båten er i svært god stand sier ny eier. Derfor drar jeg med fly til Bergen allerede i morgen tidlig. Plukker opp båten å setter kurs mot Stavanger i løpet av dagen. Værmeldingene er ganske positive. Så håper på en lettere tur denne gangen. Planen er å få i gang white lady sin Mais. Kommer gjerne med gode råd også denne gangen. Hyggelig med aktivt BP med på laget.

Endelig ble det Bobåt

Sitter på Kjevik. Like spent som første gang. Kribler litt. Er alltid en liten usikkerhet. Er været ok. Er båten ok. Mange ting kan skje. Men får håpe enda en gang at det går greit. Zitt spiller jo alltid på sine trommer. Alt ligger til rette for en gøy tur. Får med en passasjer fra Stvgr. Det blir bra. Planlagt ankomst der i kveld. Hvordan er forholdene der vest nå?

Endelig ble det Bobåt

God morgen, Kaptein!

Jeg ser ikke havet herfra jeg står, men ikke et blad på trærne beveger seg. Jeg tror det skal bli veldig bra i dag.

Det regner litt nå, men er i ferd med å sprekke opp, så sikten blir sikkert god.

Another day in paradise, som de synger på musikkspilleanlegget!

Heftige rytmer som slår ned alle sjøer. Til og.med hekksjø tror jeg. Jeg kunne ikke se en eneste bølge på fjorden. Nå er det en liten time å vente på tidligere båteier som kjører meg til skibet. Så skal vi gå gjennom båten litt så jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Så er det bare å vente litt på at banken sier go.. slik at tidligere båteier slipper båten fra Bergen. Gleder meg. ?

bilde

Sørlandet er badet i sol

Endelig ble det Bobåt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...