Jump to content

Treg styring, feil? Reparere? Ny?

TerjeØ

Recommended Posts

Hei igjen.

Var ute med båten en liten tur igår.

Jeg har hydraulisk styring, men jeg syns denne reagerer for dårlig.

Vist jeg svinger sakte på rattet skjer det ingenting.

Man må liksom være litt brå, da kjenner du i rattet at det tar også, men det skal vel ikke være sånn?

Syns det er No skikkelig dritt når jeg skal legge til på litt vanskelige steder.

Kan det være lite olje? Åssen sjekker jeg det?

Har nylig kjøpt båten, så kanskje greit å bytte olja også?

Stemmer ?

Har flere små problemer, men disse skal jeg nok få løst.

Båten er en marex 27 suncruiser 84mod

Motor er en mercruiser 94mod

Drev er mercruiser bravo 2

Tar småtterier nå mens den ligger på land så får jeg fikse annet når jeg har den på land igjen.

Er nok flere ting som er feil enn bare trådene mine her ?.

Men føler jeg starter litt vel mange nå, så skal ta å se på det jeg har funnet å se om jeg får løst de på egenhånd.

Klarer jeg ikke så får jeg prøve her med noen bilder så det blir litt enklere å hjelpe en skikkelig amatør med båt hahaha ??

Men jeg har stor interesse for båt og vedlikehold,så håper jeg får satt meg inn i masse denne og neste sesong så det blir litt enklere etterhvert.

Har spurt om noen trenger hjelp til større reparasjoner/ service så jeg kan lære av dette, men jeg blir vel mer i veien en hjelp ?

Hadde vært fint vist noen i Fredrikstad området trengte litt løfte hjelp eller lignende så jeg får lært meg litt.

Intern lekkasje i pumpe/sylinder kan føles som det du beskriver. Sjekk det ved å dreie rattet til "stopp", gi det litt mer trykk. Nå skal du ha markant motstand, men ett ørlite videre sig er normalt for flere pumpetyper jeg har vært borti. Selv nye. Sammenlign resultatet du får med nabobåter om du er usikker på hva som er normalt akseptabelt sig.

Om du har mange problemer som du ønsker hjelp til å løse, kan jeg anbefale at du lager en felles tråd med tittel feks: "fix og reparasjoner av Marex 27 "

Så kjører du på med bilder av det du lurer på, beskriver problemer etc, så skal du få god hjelp. Da forsvinner ikke trådene i mengden like lett og du vil over tid få mere hjelp. Samtidig som du garantert ikke er alene om samme feil og oppgaver. På den måten inspirerer og hjelper du andre også.

Ikke helt enig i det Eureka. Jeg synes det er bedre med korte dedikerte tråder for hvert tema. Da treffer du de som har noe å komme med på akkurat dette. Hvis ikke forutsetter det at folk har tid til å lese lange tråder med temaer som kanskje ikke interesserer.

Hvor ligger båten din Terje? Jeg har en spesiell påfyllingslange til akkurat dette.

Ser den, prøvde meg sånn halveis på en samle tråd.

Men må jo angripe 1 prosjekt omgangen.

Men litt ivrig etter svar før jeg egentlig har sett på problemene først ?

Men når sesongen blir ferdig skal jeg angripe de fleste problemer å få løst disse til neste sesong, da kan jeg starte en samletråd slik at jeg kan få hjelp til dette med bilder.

Nesten så jeg gleder meg til dette?

Men styring og lekkasjer etc vil jeg få ordna med fort, styring som går halveis i vind på vanskelig brygge blir skikkelig vanskelig.

Skjedde meg igår faktisk at dette ødela for meg, kom pent inn mot en enkel brygge som jeg skulle legge meg longside, så setter jeg i revers for å senke fart og få dratt Hekken inn til brygga...

Enklere sagt en gjort når proppelen dra Hekken ut med feil sving!! Hahaha.

Glad det ikke var mange som sto å så på da, da hadde jeg blitt TVen på brygga.

Hvor jeg har båten, båten ligger ved gressvik marina.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...