Jump to content

skru av stuss på VV tank

leopard

Recommended Posts

bilde

Hei

jeg må pakke om stussen som sitter VV tanken pga en liten lekkasje av kjølevæske. Jeg er litt redd for å skru løs denne stussen og ødelegge røret den sitter på fordi jeg ikke for gitt mothold.

Er det noen som har erfaringer på dette. Pleier de å sitte hardt, tror tanken er fra ca 2009.

Jeg ville varmet den litt (hårføner, varmluftpistol) og skrudd den av. Stussen i varmtvannstanken ville jeg regnet med at er sveiset fast og ikke kan rotere.

Som tetningsmiddel ville jeg brukt type Loctite (Tess) eller tilsvarende fra Biltema.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

HVis du finner ut hva slags VVB du har så kan du jo google den for å finne bilder av innfestingen.

Vil anta at der er gjenger direkte i tanken og at stussen er skrudd inn der. Hvis så er det bare å skru og håpe på det beste. Husk å varme litt først.

Den bør være sterk nok til å dra av, og hvis det bare er brukt gjengetape, er det ikke så rart at den lekker. Jeg er en Hampefyr, men det fins også gode Loctiteprodukter der ute :-)

• 4 weeks later...