leopard Startet 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2016 Hei jeg må pakke om stussen som sitter VV tanken pga en liten lekkasje av kjølevæske. Jeg er litt redd for å skru løs denne stussen og ødelegge røret den sitter på fordi jeg ikke for gitt mothold. Er det noen som har erfaringer på dette. Pleier de å sitte hardt, tror tanken er fra ca 2009. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Ingen? Og hva anbefales istedenfor gjenge tape Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Jeg ville varmet den litt (hårføner, varmluftpistol) og skrudd den av. Stussen i varmtvannstanken ville jeg regnet med at er sveiset fast og ikke kan rotere. Som tetningsmiddel ville jeg brukt type Loctite (Tess) eller tilsvarende fra Biltema. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Tom Rør Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Er lekkasjen der det er brukt gjengetape? Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 HVis du finner ut hva slags VVB du har så kan du jo google den for å finne bilder av innfestingen. Vil anta at der er gjenger direkte i tanken og at stussen er skrudd inn der. Hvis så er det bare å skru og håpe på det beste. Husk å varme litt først. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Den bør være sterk nok til å dra av, og hvis det bare er brukt gjengetape, er det ikke så rart at den lekker. Jeg er en Hampefyr, men det fins også gode Loctiteprodukter der ute :-) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Ok takk. Ja lekkasjen er der det er brukt gjengetape. Jeg tenkte å bruke loctite 755, hvor lenge må den herde før jeg kan starte motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Jeg vet ikke så mye om disse Loctiteproduktene, men det står sikkert på emballasjen. Lykke til :-) Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Bare for å avslutte denne tråden, jeg brukte hamp og unipack ble potte tett :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.