tb55 Startet 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2016 Guttungen har byttet motor i båten. Ved prøvestart (på land) går maskinen fint på tomgang og ved pådrag opp til en 1800 til 2000 omdr.Prøver vi å ruse opp til høyere turtall begynne motoren å hakke, eller nærmest bræke, som en gammel moped....Noen som har vert bort i samme , eller "ser" en diagnose ? Vi har klokket tenning, så den er korrekt. Kan det bare være at den mangler motstand, slik ak blåseren ikke gir nok luft.....? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Det er ikke en sau i turboen den slår vel normalt sett inn med det turtallet. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Turboen går lett og fint, men må vel ha litt mer turtall og belastning for å lade skikkelig. Men det kan jo være en villsau...... Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Sikkert ikke årsaken det jeg nevner nå, men kan være greit å vite. Lokk på luftfilter holdes på plass av ei laaaang skrue i senter av filter. Jeg dro til denne med pipenøkkel, men oppdaget at jeg hadde dradd så mye til at lokket var begynt å bøye seg innover. Resultatet av det igjen er at skrua kan nå helt inn til senter i turbo. Nå tror jeg ikke jeg hadde originalskrua så ikke sikkert dette er mulig på din. Den originale er kortere mener jeg, så du får lete videre etter sauen er jeg redd. Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Kan være brændstofs problem. Stoppet filter. mener der sidder et filter i fødepumpen på motoren. Blokeret fødeslange til motoren? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Er nok noe med brenstoff, ja. Nå tar han diesel direkte fra en kanne ved siden av motor. Men vi får sjekke filtre. Dersom ok, blir det vel å levere pumpe og dyser til kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.