Jump to content

Volvo AQAD 40B få ikke fullt turtall

tb55

Recommended Posts

Guttungen har byttet motor i båten. Ved prøvestart (på land) går maskinen fint på tomgang og ved pådrag opp til en 1800 til 2000 omdr.Prøver vi å ruse opp til høyere turtall begynne motoren å hakke, eller nærmest bræke, som en gammel moped....Noen som har vert bort i samme , eller "ser" en diagnose ? Vi har klokket tenning, så den er korrekt.

Kan det bare være at den mangler motstand, slik ak blåseren ikke gir nok luft.....? :confused:

Sikkert ikke årsaken det jeg nevner nå, men kan være greit å vite. Lokk på luftfilter holdes på plass av ei laaaang skrue i senter av filter. Jeg dro til denne med pipenøkkel, men oppdaget at jeg hadde dradd så mye til at lokket var begynt å bøye seg innover. Resultatet av det igjen er at skrua kan nå helt inn til senter i turbo. Nå tror jeg ikke jeg hadde originalskrua så ikke sikkert dette er mulig på din. Den originale er kortere mener jeg, så du får lete videre etter sauen er jeg redd. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...