Jump to content

Landstrømkabel - ødelagt kontakt

skhauge

Recommended Posts

Har denne type kontakt mot båt. Kontakt har 3 pinner. Settes mot båt og snues litt før den låser. Men det skal og være en "mutter" som skrus mot kontakt på båt. Denne klarte eg å knekke i dag. Eg vil derfor få tak i ny kontakt og bytte dette. Tips til type kontakt dette er og firma som selger?

bilde

Det stemmer nok. Skulle den ikke passe kan du sikkert returnere dn men den ser helt lik. Vet de produseres med europeisk "spec"

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Kunne tenkt meg når eg først var i gang å lage ny hele kabelen. Den originale er like tjukk som tommelen min. Og veldig uhandterlig. Skulle vært en tynnere/mykere kabel. I motsatt ende av kabel er det en vanlig 3-pin 16amp kontakt. Type blå. Så med kontakt og kabel kunne eg lett laget ny. 

De har en perfekt passende kabel til oppgaven på Biltema 2,5 mm2 med 16A industrikontakt/pugg i begge ender. Bytt ut pluggen mes US varianen. Ordnet på et par min. Denne gummikablen er veldig fleksibel og lett å håndtere.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod: