magnesyn Startet 5.Juni.2005 Del på Facebook Startet 5.Juni.2005 Har noen erfaring med å montere snap-daviter på seilbåt? Har en Dufour 385 og ønsker en god måte å frakte jollen på. Sitér dette innlegget Link to post
Laffie Svart 5.Juni.2005 Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 Har sett en del større seilbåter har det. Kan tenkte meg det fort blir problemer dersom du seiler i store bølger...? Men jeg har tenkt tanken jeg også, begynner å bli lei av å ha gummibåten på dekk eller på slep. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 5.Juni.2005 Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 Min løsning er å heise jolla opp langs akterstaget ved å feste en blokk i akterstaget. Har imidlertid hanefot akterstag så jolla hviler stabilt. Enden på pontongene kan da hvile på badeplattformen - det er imidlertid ikke heldig å ha for mye belastning på endespissene av pontongene over lengere tid. Men jeg har hatt den heiste opp bak der i flere måneder på sommeren i havn og ved fare for mye sjø. Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 5.Juni.2005 Del på Facebook Svart 5.Juni.2005 Smekre Diva 38 fra svenske Fabola har daviter som ekstrautstyr. Så slettes ikke så galt ut på foto. Aner ikke om den er spesiallaget eller masseprodusert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.