jotto Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 Jeg har en ny Evinrude E-Tec 115 HO. Denne har indikator for drivstoffnivå i displayet. Når jeg har fylt bensin, så får jeg spørsmål om jeg har fylt drivstoff. Da kan jeg enten velge "No", "Full tank" eller spesifisiere hvor mange liter jeg har fylt. Selv om jeg svarer "nei", så oppdateres drivstoffindikatoren. Hva er da poenget med dette spørsmålet? Det virker jo uansett litt unødvendig. På biler måles jo drivstoffnivået uten at sjåføren blir spurt om dette etter å ha fyllt. Quote Link to post
Janoho Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 har det med kalibrering av måler/giver å gjøre. At dette skulle vært gjort når båten var ny men ingen har utført det ? Quote Link to post
Kjetil1 Posted June 2, 2016 Share Posted June 2, 2016 (edited) Måleren viser vel at du har fylt. Ved å legge inn nødvendig info, vil vel motoren regne ut hvor mange liter som gjenstår før tom. Du får vel fler muligheter og info via displayet ved å oppgi hvor mye du fyller... Edited June 2, 2016 by Kjetil1 (see edit history) Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts