.Torstein. Startet 2.Juni.2016 Del på Facebook Startet 2.Juni.2016 Hei Jeg har nå tatt ut min gamle v8 5,7l på 260HK. Men nå har denne motoren kjørt sitt og jeg må kjøpe ny. Båten gikk meget kjapt i plan med denne motoren og hadde god topp fart ca 34knop opplyst av tidligere eier. Båten veier 2100kg med tidligere motor. Ettersom jeg bare er ute etter at båten går i plan og en helt ok toppfart vurderer jeg å kjøpe en V6 på 230hk. Det jeg lurer på er om dette blir noe snaut eller vill denne motoren kunne drifte båten min fint i plan uten noen problemer selv med litt mindre toppfart osv.??? ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 (redigert) Den nye Mercruiser V6 4,5 liter 250 hk bør jo være et fornuftig valg. Den skal tilsvare 5,0 V8 260 hk i ytelse og vel så det, men lavere vekt og forbruk. Redigert 2.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
.Torstein. Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 (redigert) Hva er ikke prisen på noe sånt ? Er nokk redd det blir noe drøyt å invistere i en gammel båt. ? Redigert 2.Juni.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Etter at hk-avgiften ble borte så er ikke prisen så ille. Bortsett fra at kronekursen er dårlig da. Om du planlegger å beholde båten noen år så er det nok ingen dum investering. Både du og andrehåndsverdien får jo glede av det uansett. Men nå er jo ikke båt noe investeringsobjekt uansett da. Man handler vel som regel for å få glede og tilfredshet av produktet Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
DieselDahl Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Det blir nok litt spinkelt med den motoren i en så tung båt, og unødvendig dyrt ift en brukt 5,7 Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 2.Juni.2016 Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 (redigert) Hvis en kan sammenligne en 5.7 V8 Ca 225 hk) vs en 4,3 V6 (ca 200 hk) i bilverden er det ekstremt mye mer "low end punch" i V8 så en brukt 5.7 ville vært mitt valg. Noe mer forbruk for en 5.0/5.7 men ikke nødvendigvis om en må "tyne" V6en vs en relativt "relaxed" 5.7 V8. Kommer selvsagt an på båtvekt osv. Redigert 2.Juni.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
.Torstein. Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 (redigert) Takk for henvendelser. Blir nokk en brukt 5,7l på meg, men er ikke lett å få tak på no brukande om dagen på finn. ? Redigert 3.Juni.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Hvorfor kjøpe noe gammelt som har stått i båt når du får helt ny til en billig penge. Siden du har donormotor å plukke ymse eksterne deler ifra. Longblock , el tenning og ny gasser koster ikkje mange kronene. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Juni.2016 Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=69717109 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
.Torstein. Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 (redigert) Har vært inne på tanken. Det eneste som var noe å ha på var dynamo, olje pumpe og gasser, resten var søppel. Var en kar som var innom å kjøpte blokka i dag. Skal jeg kjøpe allt dette nytt, manifoiler raisere, topp, gasser +++ blir dette fort mye greier å skal rekke før ferien. ? Skal ringe diverse motorforhandlere Norge/Sverige som selger overtalte med kviteringer som jeg bare kan putte rett i .! Redigert 3.Juni.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 4.Juni.2016 Del på Facebook Svart 4.Juni.2016 jajo nå tenkte nå eg meir på det som skal til for at motoren skal fungere ilag med drevet da i tillegg til termostathus reimhjul braketter osv men la gå. Borte nå. Manifolder og den slags er uansett forbruksvare. Om du skal oppsøke en såkalt profesjonell part så får du heilt sikkert napp på plug&play. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.