Martin Blomberg Startet 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2016 (redigert) Er det mulig å koble til en elektrisk dieselpumpe (kommer fra en Audi motor) til en Perkins 4.1.07/4.108? Og hvor i dieselkretsen kobler man i så fall inn den? Hørte rykter om at man da slipper den forferdelige lufteprosedyren. Redigert 3.Juni.2016 av Martin Blomberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Joda om du bare får plasert den lavere en dieseltanken går vel det. Disse pumpene sitter jo under tanken på bilene og har ingen serlig sugeevne. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Hos meg ser dieselkretsen/flyten ut slik (om jeg husker rett da): Dieseltank (i samme høyde som motoren) Stoppkran (høyde under dieseltank men over dieselfilter). Dieselfilter med vannutskiller (høyde under dieseltanken). Løftepumpe (med håndtak) montert på siden av motoren. Ett til dieselfilter (montert på siden av motoren) Dieselpumpe (montert på andre siden av motoren) Hvor i denne kretsen/flyten kobler jeg inn den elektriske dieselpumpa? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2016 Du kobler fra slangene på fødepumpen og kobler inn den elektiske der. Helst bør du også demontere fødepumpen og blinde av hullet, men det tar nok ingen skade om pumpa står igjen i blokka. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 16.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Hvor og i hvilken krets (start/forbruk) har dere som har en slik pumpe, koblet den inn? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2016 Jeg har den koplet rett på tenningslåsen, med strøm på tenningen går pumpa. Og luftingen går som en lek ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.