Martin Blomberg Posted June 3, 2016 Share Posted June 3, 2016 (edited) Er det mulig å koble til en elektrisk dieselpumpe (kommer fra en Audi motor) til en Perkins 4.1.07/4.108? Og hvor i dieselkretsen kobler man i så fall inn den? Hørte rykter om at man da slipper den forferdelige lufteprosedyren. Edited June 3, 2016 by Martin Blomberg (see edit history) Quote Link to post
Bårdp Posted June 3, 2016 Share Posted June 3, 2016 Joda om du bare får plasert den lavere en dieseltanken går vel det. Disse pumpene sitter jo under tanken på bilene og har ingen serlig sugeevne. Quote Link to post
Martin Blomberg Posted June 3, 2016 Author Share Posted June 3, 2016 Hos meg ser dieselkretsen/flyten ut slik (om jeg husker rett da): Dieseltank (i samme høyde som motoren) Stoppkran (høyde under dieseltank men over dieselfilter). Dieselfilter med vannutskiller (høyde under dieseltanken). Løftepumpe (med håndtak) montert på siden av motoren. Ett til dieselfilter (montert på siden av motoren) Dieselpumpe (montert på andre siden av motoren) Hvor i denne kretsen/flyten kobler jeg inn den elektriske dieselpumpa? Quote Link to post
bellen Posted June 3, 2016 Share Posted June 3, 2016 Du kobler fra slangene på fødepumpen og kobler inn den elektiske der. Helst bør du også demontere fødepumpen og blinde av hullet, men det tar nok ingen skade om pumpa står igjen i blokka. Quote Link to post
Martin Blomberg Posted June 16, 2016 Author Share Posted June 16, 2016 Hvor og i hvilken krets (start/forbruk) har dere som har en slik pumpe, koblet den inn? Quote Link to post
index Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Jeg har den koplet rett på tenningslåsen, med strøm på tenningen går pumpa. Og luftingen går som en lek ja. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.