Jump to content

Defekt bryter til lectrotab?

Vingen300

Recommended Posts

Hei,

Mine lectrotabs vil kun kjøres ut, ikke inn.

Sjekket spenningen på bryterne og de så ut til å virke riktig. .+12 og -12V alt ettersom om man kjører inn eller ut. Testet også etterhvert spenningen med ut kablene (de som går til flapsen) koblet til bryteren og da fikk jeg kun målt 12V en vei på bryteren, altså å kjøre de ut.

Er det rart at jeg får målt 12V ut av bryteren når jeg kjører de inn uten kablene koblet til, men ikke med kablene koblet til?

Byttet om ut kablene på bryterne, og da kjørte de følgelig kun inn. Enda noe, da kan kjøre uten å "ploge"...

Stusset også over at det jeg fikk feil med begge bryterne på samme turen...

Men, uansett så ser det ut til at det er et issue med bryterne, spesielt siden flapsene kan kjøres inn når jeg switcher om kablene.

Er det bare å kjøpe ny bryter?

Jostein.

At et multimeter viser en verdi betyr ikkje at der er nok strøm. Det er ikkje all feilsøking et multimeter er egnet til. Bruk prøvelampe til slikt.

Siden flapsa faktisk går begge veier ved vending av kabler så skulle det absolutt tale for defekt bryter. Det er vel bare en  std polvendebryter de der

Edited by Knurrbart (see edit history)

Takk for svar.

Jupp, polvender. Er kanskje mulig å finne noe rimeligere enn orginale fra Lectrotab, men er så mye greiere å kjøpe samme som jeg har i forhold til installasjon. Så det blir antagelig til det.