Risør27AC Startet 5.Juni.2016 Del på Facebook Startet 5.Juni.2016 Jeg har en 1990 Suzuki DT150 forgassermotor med elektronisk tenning. Motoren startet lett med en gang og går i rundt fem-ti-sekunder med riktig fortenning. Så vrir den seg automatisk ut av tenning til +10 grader. Derkan den gå litt på tomgang før den stopper. Før vi fikk sjekket tenningen, så renset vi forgassere, grunninnstilte dem og sjekket bensinpumper. Det er elektronisk tenning med tre følere på svinghjulet. Og en som styrer TPS som er montert på tannkransen. Båten har en kompakt og lukket CDU som ikke er kontrolert. Den har også to vannfølere. En på hver topp. Den ene har jeg funnet feil på, men selv når denne forbikobles så vrir den seg ut av tenning og stopper. Motoren kan så startes like etter med riktig tenning, før den igjen vrir seg ut. Alt på noen få sekunder. Impeller fungerer bra og jeg har god kontrollstråle. På instrumentene får jeg opp riktig oljemengde på tank og vannfølere lyser. Men varsel for Rim Limited slår seg ikke på. Jeg får heller ikke da lest av evetuelle feilkoder om slik skulle finnes på denne. Noen som har vært borti samme problem? Sitér dette innlegget Risør 27 AC, Scania K112, Volvo 760 GLE, Volvo Amazon 1964 modell. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.