Jump to content

Suzuki DT150 1990 justerer seg ut av tenningstidspunkt


Risør27AC

Recommended Posts

Jeg har en 1990 Suzuki DT150 forgassermotor med elektronisk tenning. Motoren startet lett med en gang og går i rundt fem-ti-sekunder med riktig fortenning. Så vrir den seg automatisk ut av tenning til +10 grader. Derkan den gå litt på tomgang før den stopper. Før vi fikk sjekket tenningen, så renset vi forgassere, grunninnstilte dem og sjekket bensinpumper. Det er elektronisk tenning med tre følere på svinghjulet. Og en som styrer TPS som er montert på tannkransen. Båten har en kompakt og lukket CDU som ikke er kontrolert. Den har også to vannfølere. En på hver topp. Den ene har jeg funnet feil på, men selv når denne forbikobles så vrir den seg ut av tenning og stopper. Motoren kan så startes like etter med riktig tenning, før den igjen vrir seg ut. Alt på noen få sekunder. Impeller fungerer bra og jeg har god kontrollstråle.

På instrumentene får jeg opp riktig oljemengde på tank og vannfølere lyser. Men varsel for Rim Limited slår seg ikke på. Jeg får heller ikke da lest av evetuelle feilkoder om slik skulle finnes på denne.

Noen som har vært borti samme problem?

Risør 27 AC, Scania K112, Volvo 760 GLE, Volvo Amazon 1964 modell.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...