Tintin Startet 5.Juni.2016 Del på Facebook Startet 5.Juni.2016 En kjenning har fått en ripe gjennom gelcoat på sin yamarin. 5-6cm, ikke all verdens dyp, men så det går gjennom og inn i stoffet under. Er dette noe som bør fikses (fort) eller kan det bare tas .. på neste vårpuss eller noe. Regner egentlig med det siste, men ønsker å sjekke det med folk som vet :) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Mr.V Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Er ingen ekspert, men ser for meg at så lenge det er over vannlinjen er det vel ikke krise... I værste fall kan man jo kjøpe sånn gelcoat-putty på biltema og legge i skaden i.o.m. at det er over vannlinjen, for så å ta det ordentlig når båten tas opp til høsten Sitér dette innlegget Mitt prosjekt Link to post
Teerex Svart 5.Juni.2016 Del på Facebook Svart 5.Juni.2016 Fort gjort å fikse men bør være litt bedre temperatur enn akkurat nå med ca 4 grader i Troms Men ingen hast forsåvidt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
NilsPils Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Haster neppe. Jeg har flere slik som venter på at båten skal taes på land. Men det blir neppe før sent på høsten. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
HansO Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 (redigert) Kan forsegles med litt maling i passende farge som pusses bort når båten kommer opp. Redigert 6.Juni.2016 av telford (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Da kan du like gjerne kjøpe en boks med gelcoatfix og blande ut litt og ta en pensel og male inn i sprekken. Så kan du ta pussejobben senere. Men jeg tror heller ikke det haster. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Det enkleste er en kraftig bit tape over skaden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Det enkleste er en kraftig bit tape over skaden. Enig med Lars. Tørk området så det er rent, og sett på en bit blank tape. Tar ca 30 sekunder, og man gjør ikke noe som kan gi følgefeil senere. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.