Ronald Startet 6.Juni.2016 Del på Facebook Startet 6.Juni.2016 Jeg har valgt å sette motortypen (MD21) i parentes i emnefeltet, da spørsmålet er av mer generell art. Jeg har fått lekkasje på utgang på fødepumpa på min M21B. Dette begynte antakelig etter en demontering (og påfølgende montering) av dieselrøret i fjor pga. toppakningsskifte. Jeg antar at pakningene burde ha vært byttet i den anledning, i verste fall har jeg glemt en pakning på en av sidene av rør-innfestingen. Jeg husker ikke 100% sikkert, men tror det kanskje var kobberpakning her. Se på bildet (dessverre opp-ned, men det spiller mindre rolle). Jeg har altså drypp under skruen som fester kobberrøret inn mot fødepumpa. Spørsmål i denne forbindelse. Skal det være én eller to pakninger her? Min magefølelse er vel to, dvs. en på hver side av hullet i enden av røret som skruen/bolten skrus gjennom. Hvis - mot formodning - kun en pakning, hvor ligger i så fall denne? Inn mot hodet til bolten, eller inn mot godset på fødepumpa? Hvilken type pakning skal brukes? Kobber? Gummi? Har disse pakningen noe spesielt navn som jeg kan referere til når de skal skaffes? Noen av dere med MD21, eller kanskje også ut fra bildet, som vet hvilken dimensjon pakningen(e) skal være? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Ville begynt med å gjøre det enkelt og demontere og gløde den kobberskiva som ligger der og så montere igjen og se om det er tett. Ligger en lengre tråd her om slike koblinger og skiver. Heter det bajonettkobling mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Dette er en banjokobling. Den har normalt en kobberpakingn på hver side. Skruen som går gjennom koblingen har to hull, et på langs og et på tvers for å få fram diesel. Blir også brukt til olje. Pakningen kalles egentlig bare kobberpakning. Du angir utvendig og innvendig diameter når du kjøper ny. Hvis du skal gløde slik Pinkvin sier bør du sjekke at den ikke er alt for deformert eller har grader, da kan du slite med å få den tett selv om du gløder den. Uansett bør du gå over anleggsflatene nøye slik at de er helt rene og plane. Det skal ikke mye til før du får en liten lekkasje når du bruker kobberpakninger. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.