Guest Balder.. Startet 6.Juni.2016 Del på Facebook Startet 6.Juni.2016 (redigert) Som overskriften sier vurderer jeg planbrett, vil båten løfte hekken betydelig raskere og ikke minst vil den "grave" seg ned mindre bak når man slår ned farten raskt ? Motor er 1999 Johnson 115, båten går bra ellers, etter prøving av ett par propeller ende jeg opp med en stålpropell som gir 39knop 5300rpm på GPS med kalesjen på. Hva er deres tomgang med motor i gir på samme motor, min ligger på ca 1000rpm...er det noe høyt? Redigert 6.Juni.2016 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Hva er planbrett? ikkje hørt om. 1000 er noe høgt ja. må i alle fall ned på 800 gjerne lavere Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Du mener kanskje trimplan. Om det er det du mener så vil nok dette ha en positiv effekt på lav hastighet, pluss at man kan korrigere for skjevlastet båt eller sidevind. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Mente selvsagt trimplan Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 6.Juni.2016 Del på Facebook Svart 6.Juni.2016 Ja nasen vil gå betydelig raskere ned ved akselerasjon samt du kan få lavere planefart. Kor vidt du vil få mindre sjø inn bak når du slakker ned raskt kommer jo an på. Det vil kreve at du ligger i forkant og kjører ned plana før du slakker heilt av. I ordinær kjøring i god planefart så er flaps vanligvis heilt oppe og dt tar gjerne litt tid å kjøre de ned. Om du brått slår av gassen og samtidig kaster deg på flapsknappen så vil ikkje flapsa rekke gi noen effekt før båten er kommet ned av plan. Så da blir svaret nei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.