Gabba Startet 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2016 Hei, jeg har et kjøleskap Waeco CoolMatic 65L 2008mod i min båt. Virker som det er noe elektrisk eller kompressoren som ikke virker. Det lyser inne i kjøleskapet men kompressor/motor går ikke. Har forsøkt og finne noen som reparer slikt, men utrolig vanskelig. Noen som vet hvor man kan få reparert det? Og er det noen vits og reparere? Mvh Gabs Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Går dette skapet på kun 12 Volt eller går det på 220 volt også? Har et Waeco som går på begge deler og det viste seg at det var omformer som lagte problemer, koplet ut omformer og kjørte det direkte på 12 volt og vips kjølekap helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Gabba Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Takk for svar, ja det går på begge. Okey det skal jeg prøve. er et slikt, bare litt eldre da. https://www.marineshop.no/VVS/Kjøl-/-Frys/Kjøleskap/WAECO-CoolMatic-kjøleskap-64-L-Sølv-CR-65E-12V-24V114610-p0000160542 Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Waeco har en egen omformer, selges separat slik at kjøleskapet sanser om det er 220V eller 12V som skal brukes. det velger alltid 220V om det kan, mangler det går det på 12V. Denne enheten heter noe slikt som EPS-100. Uten denne enheten går kjøleskapet på kun 12V. Har dette systemet selv, er kjempefornøyd. Kan hende det er omformeren som trøbler for deg har du flaks, koster lite versus ny kompressor. Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Ikke helt det du spør om, men det ligger et på finn. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76528184 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Det er vel bare å kontakte Waeco. Mener de har kontor et eller annet sted i Sverige. Vi har en boks om bord, eldre modell, nokså lik denne: http://cmsno.waeco.se/(S(choy3g354naxgti5yu5kbnoh))/engine.wbf?pid=6438 Boksen har kompressor og kjører 12/24- og 110/220 V. Med førstevalg på 220 volt. Prisen er meget drøy. Jeg mener boksen vår trekker i området 7 A når boksen går. Sitér dette innlegget Link to post
Gabba Svart 6.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2016 Da prøvde jeg og koble utenom fordeleren, og det var samme resultat. Lys men ikke liv ;) Har kontaktet importør i Norge, men de sender meg bare videre til forhandlere som ikke reparerer. Lukter nytt kjøleskap, eller det på Finn. Takk for god hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 Hvordan gikk det. Fant du ut av kjøleskapet eller ble det nytt? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 6.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2019 (redigert) Eldre tråd men kan skyte inn at Dometic i Sandefjord er norsk importør av Waeco så en henvendelse til de hvis man lurer på noe er nok det beste stedet å starte Redigert 6.Januar.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.