Jump to content

Hvor for jeg reparert et Waeco Cool Matic RPD-0065U/SP kjøleskap

Gabba

Recommended Posts

Hei, jeg har et kjøleskap Waeco CoolMatic 65L 2008mod i min båt. Virker som det er noe elektrisk eller kompressoren som ikke virker. Det lyser inne i kjøleskapet men kompressor/motor går ikke. Har forsøkt og finne noen som reparer slikt, men utrolig vanskelig. Noen som vet hvor man kan få reparert det? Og er det noen vits og reparere?

Mvh

Gabs

Waeco har en egen omformer, selges separat slik at kjøleskapet sanser om det er 220V eller 12V som skal brukes. det velger alltid 220V om det kan, mangler det går det på 12V. Denne enheten heter noe slikt som EPS-100. Uten denne enheten går kjøleskapet på kun 12V. Har dette systemet selv, er kjempefornøyd. Kan hende det er omformeren som trøbler for deg har du flaks, koster lite versus ny kompressor.

Det er vel bare å kontakte Waeco. Mener de har kontor et eller annet sted i Sverige.

Vi har en boks om bord, eldre modell, nokså lik denne: http://cmsno.waeco.se/(S(choy3g354naxgti5yu5kbnoh))/engine.wbf?pid=6438

Boksen har kompressor og kjører 12/24- og 110/220 V. Med førstevalg på 220 volt. Prisen er meget drøy. Jeg mener boksen vår trekker i området 7 A når boksen går.

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...