Jump to content

Skjeberg - Saltnes på ferietur. Tips?

PiperBill

Recommended Posts

I løpet av ferien skal jeg besøke noen i Saltnes område (Røstad familiecamping) i Østfold. Tenkte å kjøre fra Skjebergkilen og mest mulig innaskjærs via broen ved Hvalerporten, og innom Hankø område for overnatting. Har det ikke travelt. Driver å legge opp kurs men jeg lurer på om det er noen «obs» områder?

Strømtangen har jeg hørt kan være ganske røff så jeg tror vi krysser tidlig på dagen mens det er relativt stille, samt følger godt med på vindvarsel.

Tips om rute, gjestehavner og uthavner tas imot med glede

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Det er en fin rute det du planlegger. Det er en del grums i vannet langs denne ruten, men det aller meste skal være godt merket. vær litt Obs. på vestsiden av Singløy og utenfor Torsneslandet der det er en del grunner med staker som kan være vanskelige og se. God tur i en fantastisk fin skjærgård.

Kryss Løpern syd for Kjøkøy og kjør oppp gjennom Puttesund og forbi Tanken og Arisholmen, da slipper du den kjedelige veien forbi Øra og byen.

Et fint sted å overnatte er Lyngholmen i Onsøy (bukta på nordsiden. Men det er et populært sted, og begrenset med plass. Hvis det blåser mye kan det være en utfordring å få dreggfeste da det er kort avstand over på andre siden av bukta.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...