PiperBill Startet 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2016 (redigert) I løpet av ferien skal jeg besøke noen i Saltnes område (Røstad familiecamping) i Østfold. Tenkte å kjøre fra Skjebergkilen og mest mulig innaskjærs via broen ved Hvalerporten, og innom Hankø område for overnatting. Har det ikke travelt. Driver å legge opp kurs men jeg lurer på om det er noen «obs» områder? Strømtangen har jeg hørt kan være ganske røff så jeg tror vi krysser tidlig på dagen mens det er relativt stille, samt følger godt med på vindvarsel. Tips om rute, gjestehavner og uthavner tas imot med glede Redigert 7.Juni.2016 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Dagsven Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Strømtangen er litt lunefull i mye vind fra syd-sydvest. Ellers lite utsatte åpne områder som jeg kan se. Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Det er en fin rute det du planlegger. Det er en del grums i vannet langs denne ruten, men det aller meste skal være godt merket. vær litt Obs. på vestsiden av Singløy og utenfor Torsneslandet der det er en del grunner med staker som kan være vanskelige og se. God tur i en fantastisk fin skjærgård. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2016 Kryss Løpern syd for Kjøkøy og kjør oppp gjennom Puttesund og forbi Tanken og Arisholmen, da slipper du den kjedelige veien forbi Øra og byen. Et fint sted å overnatte er Lyngholmen i Onsøy (bukta på nordsiden. Men det er et populært sted, og begrenset med plass. Hvis det blåser mye kan det være en utfordring å få dreggfeste da det er kort avstand over på andre siden av bukta. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Indy Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 Flatskjæra, rett vest for Strømtangen og sør for Lyngholmen, er flotte, og mellom dem er man skjermet for det meste av vind og sjø. Godt alternativ til Lyngholmen. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 12.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Tusen takk for innspill :-) Gleder oss til turen først uke i july :) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Draco24styling Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 Ville gått ut asmaløy og lagt meg på Akerøy enten på brygga på fortet eller i bukta. Ungarn mine synes det er moro med gamle fort i allefall. Det er også veldig fint å gå tur. Fra Akerøy går du utaskjærs fram til Saltnes Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Arvid_A Svart 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2016 I tillegg til de mulighetene som er nevnt, har du Gjetøya i Slevikkilen. Her kan du ligge med hekkanker og baugen til enten brygge eller til berget litt lenger inn i kilen. Legg ut godt med ankerkjetting/-tau, da nørdøsten kan være frisk hvis den er i "godlune" tidlig på morrakvisten! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.