Jump to content

Fikse gulv til Nidelv 24 - Nautolex erstatning?

Nybåt

Recommended Posts

Fikser Nidelven min 1979. Belegget på gulvet må byttes. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i lignende gulvbelegg - altså offwhite skipsdekk vinyl. Ser at Nautolex var identisk, men det er ikke å få kjøpt lenger? Vil gjerne beholde fargen og stilen.

• 1 year later...

Hvordan er disse å gå på? 6 mm tykkelse står det. Er det stivt eller f.eks veldig mykt? 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg fant i hvitt også, men jeg lurer på hvordan dette skal legges rundt dørkplatene. Er jo ikke 12mm mellom dem.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)

Dette har jeg ikke sett før. Ikke i hvitt, men stilig. Føles og ser ut som teak, men er syntestisk og ca 4 mm tykt. Må jo være enkelt når man bare kan lime rett på dørkplatene. (Det blir "malen").

Se første film her: https://www.watski.no/world/Webb-TV/Isiteek/ISITEEK-Sa-enkelt-gjoer-du-det

Har i alle fall funnet noen som har dette og sender dette til Norge.

https://www.elitegaragefloors.com/aquatread-marine-flooring-myan-teak-8-1-2-w-x-custom-length-sqft/ (det er denne fargen jeg ønsker meg, men de har jo mange varianter, også lysere.

Har lyst å prøve dette, virker lovende. Men nå må jeg bare finne ut hvor mye kvadratmeter med dekk jeg har ute i båten, en Nidelv 24. Og så regne om fra square foot til meter... Akkurat matte var jeg ikke sterkest i på skolen... Det siste får jeg jo hjelp fra på nettet, men det første må jeg finne ut av selv...

Edited by Pequod (see edit history)