Jump to content

Simrad NSS7 evo2 sluttet å virke, 1 år gammel


sfbåt

Recommended Posts

NSS7'en er 1 år gammel og var lagret fastmontert i båt inne og varmt i vinter. Den er derfor under garanti men det er uvisst når ny kan leveres/monteres. Og det er jo kjedelig.

 

Den virket i 3 timer på første tur. Deretter i 5 min på neste før den døde.

 

Alle sikringer er i orden. Batterispenningen er 14,4V (normalt under kjøring). Alle kontakter/klemmer det er mulig å komme til er 'tighte'. All annen elektronikk, elektriske enheter ellers og motor virker. Båten/NSS7'en har ikke vært utsatt for noe spesielt.

 

Noen som har noen ide/tips til hva som ellers kan sjekkes?

 

 

Spent på svar!

Link to post
Share on other sites

Bare for og utelukke ting. Du har ikke vært i nærheten av et tordenvær? her selv fått ødelagt plotter (Garmin) under tordenvær.

plotteren oppførte seg akkuratt som din. virket litt for så og gå i svart. viste seg at denne hadde fått en smell fra lynnedslag i nærheten i.flg. Garmin.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar!

 

- Enheten er fullstendig død; dvs den har ikke vært mulig å starte siden den 'døde'.

 

- Lynnedslag: Lynnedslag vet jeg ikke noe om, men jeg har ikke registrert noe tordenvær. Det er åpenbart ikke noe *direkte* nedslag i båten. Man skulle vel tro at enheten ikke ville ha startet i det hele tatt dersom det hadde vært et nedslag mellom de to turene. Videre ville kanskje et nedslag sannsynligvis ha ødelagt noe mere enn bare enheten, men alt annet 'med ledning' virker :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...