Jump to content

Landstedbåt med dekk og vindskjerm, hvilken type? Fiberplast?

Jooonas420

Recommended Posts

Kjøpte meg netopp en båt der eieren ikke helt hviste hvilken båt det var. Han sa det sto noe som fiberplast på den ett eller annet sted. Legger ved bilder vertfall. Fikk båten med relativt ny kalesje.
bilde

av en eller annen grunn tenker jeg på Silver Viking...

Fint om du kan få målt lengden på den 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Bare hyggelig - det er en bit båthistorie du har kjøpt. Den er konstruert av Ole With, nevøen til Bror With (mannen bak With Dromedille) - og er fra den aller første delen av norsk plastbåtproduksjon ;)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

glassfiberarmert polyester = plastbåt i dagligtale :smiley:  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Bytte hekk??? Antar at du mener noe helt annet, da det å bytte hekken er en relativt stor jobb...

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Nei jeg mener nok det ja. det har først vært en utenbordsmotor som er delvis ombygd til innenbords. Men nå skal jeg bygge om til utenbords igjen var planen. Har kjøpt inn epoxy å glassfiber fra west system.

du får legge ut bilder så kommer det sikkert noen tips