Jump to content

Hvor ligge når det blir fullt i Bergen i helgen?

Goodspeed

Recommended Posts

Ser ut som det blir fullt i Bergen i helgen, antar dette vil gjelde både Vågen og Damgsgårdssundet. Jeg skal hente båten i helgen og skal på besøk i Bergen på returen, men det blir nok først godt utpå dagen på lørdag, så er stygt redd det blir fullt. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Forventer-rundt-300000-feststemte-rundt-Vagen-3609822.html 

Er det noen greie andre gjestehavner som ligger i OK gang/taxi-avstand til sentrum om det viser seg å være helt fullt, type utover langs Sandviken eller lignende? Eller må man til Gravdal, Fagernes YC eller Askøy for dette? Eller om noen har en ledig kaiplass til leie i Sandviken for en natt så betaler jeg gjerne for det. :)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Båten skal hentes lørdag og transport og div til der båten ligger er allerede organisert, så å la den bli igjen er ikke et alternativ. Men da virker det som det bare får være å rett og slett se når jeg kommer og satsa på at det løser seg og I verste fall får bare turen gå videre. Det kan jo også tenkes at de går litt hardt ut om hvor fullt det blir for å forebygge litt også. Ellers takk for øvrige tips, de vil også sjekkes ut om det skulle være helt umulig å få plass i Vågen. Ser jo uansett ut til å bli en strålende dag for å hente båt, plass i Vågen underveis eller ei. :)

Long side på Statsraaden er vel kanskje ikke litt for mye å håpe på. :saint:

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Hei

Ved Georgernes Verft på Nordnes ligg katamaranen min. Legg deg utanpå eller bak den. Hugs å fendra godt, då det kan vera litt sjø frå andre båtar.

(Georgernes verft ligg rett nord for der Hurtigruta legg til.)

Stille og roleg, og gangavstand til byen.

Welcome to Bergen.

Ask

Tusen takk for tilbudet, Ask. Veldig generøst! Det kan godt være jeg takker ja til om det er fullt i byn (har sendt deg en IM).

Goodspeed