Roy Åge Startet 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2016 Er det noen som har hatt dette problemet og vet hvad det er. Kommer litt olje eller diesel ut av eksosen når den går på tomgang. Vet ikke hvor det kommer fra for minker ikke olje på motor og motor går som den skal uten og ryke. er bare litt irriterans at det blir en liten oljefilm på vannet når den står og går Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Godt mulig det er uforbrent diesel. Ett alternativ er å vurdere å ta service på injektorer da dette er eit symptom på dårlige dyser. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Hadde samme problem på en fordmotor, kastet bort seks tusen på overhaling av dyser uten at det hjalp. Irriterende, men det er mange som deler det problemet med deg hvis det er noen trøst. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Når en båt står og går som det står over, så vil det bli en oljefilm av uforbrent diesel. Jeg har som alle andre opplevd dette og løsningen er rimelig enkel: blås ut motoren av og til og unngå å la motor stå å gå på tomgang over tid. Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Jeg har fått samme symptomer på en Volvo Penta 2003T, mister ikke noe olje og motor går rent og pent men en ser antydninger til oljefilm på vannet bak båten om den ligger på tomgang noen minutter. Motoren har gått (alt for) lite siste årene, satser på at det hjelper å få på noen driftstimer igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Roy Åge Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Bruker den ofte og kjører på lange turer så blåser den ut til stadig så problemet er ikke at den ikke blir brukt :) Sitér dette innlegget Link to post
AlfArie Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Hadde samme problem, med lik motor for et par år siden. Fikk en tynn oljefilm ved blikk stille bak båten. Mange meninger, dyser, toppakninger, oljekjøler og turbo. Utelukket dyser, da jeg hadde satt de inn på våren samme sesong jeg oppdaget oljefilm bak båten, etter overhaling hos anerkjent verksted. Sto da igjen med turbo, toppakninger og oljekjeler. Da det på det stadiet kun var et "estetisk " problem, bestemte jeg meg for å vente til vinteren å ta alle tre. Det ble ikke være i løpet av sesongen. Da vinteren kom var det bare å starte opp, skrudde ut oljekjøler og leverte den til trykk test, ok. Turbo ble levert inn til turboverksted, byttet div. deler. Byttet toppakkninger. Ved oppstart neste sesong, ingen oljefilm. Da dette hente hadde motoren ca 2500 på telleren. Ettter ca. 200 timer, tett. Støtte på noen små hinder ved demontering, men med god tlfstøtte av dobban her på forumet løste de seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.