Jump to content

Bmw d636 180 hk. olje på sjøen når den går på tomgang

Roy Åge

Recommended Posts

Hadde samme problem, med lik motor for et par år siden. Fikk en tynn oljefilm ved blikk stille bak båten. Mange meninger, dyser, toppakninger, oljekjøler og turbo.

Utelukket dyser, da jeg hadde satt de inn på våren samme sesong jeg oppdaget oljefilm bak båten, etter overhaling hos anerkjent verksted.

Sto da igjen med turbo, toppakninger og oljekjeler. Da det på det stadiet kun var et "estetisk " problem, bestemte jeg meg for å vente til vinteren å ta alle tre. Det ble ikke være i løpet av sesongen.

Da vinteren kom var det bare å starte opp, skrudde ut oljekjøler og leverte den til trykk test, ok. Turbo ble levert inn til turboverksted, byttet div. deler. Byttet toppakkninger.

Ved oppstart neste sesong, ingen oljefilm. Da dette hente hadde motoren ca 2500 på telleren. Ettter ca. 200 timer, tett.

Støtte på noen små hinder ved demontering, men med god tlfstøtte av dobban her på forumet løste de seg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...