Riddar4 Startet 10.Juni.2016 Del på Facebook Startet 10.Juni.2016 Jeg har en lugardør som sveller i fuktig vær. Det resulterer at vinter og høst er det en hel jobb å få åpnet den. Ser at den er sammensatt med isolasjon i midten med listverk rundt og finer på flankene samt et vindu. Har funnet ut at de gode gamle dørene av heltre må være midt i blinken for meg. Men det er ikke lett å komme over en gammel utedør av slikt materiale som kan beskjæres og tilpasses dørhullet på 64x172. Så er spørsmålet: Siden det ikke er noen på Finn som kan hoste opp en slik, er det mulig at noen i Båtforumet i området i eller rundt Vertfold som kan ha noe slikt stående til ingen nytte? Det er iallfall et forsøk verd? Eller har noen tips om det går an å bygge en selv? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Juni.2016 Del på Facebook Svart 10.Juni.2016 Om ikke listverket rundt er for tynt kan du vel høvle eller slipe av litt så den ikke kniper i karmen. Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2016 Takker for tips. Det er høvla fra før, så jeg ser ikke mye "bøtevon" i den gamle døra. Setter min lit til at noen i og rundt Vestfold har et døremne å bygge videre på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.