Jump to content

Lage krympestrømpe med lim selv. Mulig?

Martin Blomberg

Recommended Posts

Hei, har en gang vært borti et produkt som er perfekt til dette, men vet ikke produsent. Det er smeltelim som ligner taperuller med tynt gasbind, syltynn slingreduk, eller armeringsrull for gipsskjøter - som rulles noen runder før denne med strømpe utenpå krymprs/smeltes i samme operasjon

Får da et jevnt lag og en god tetting. Biter av limstaver høres ikke helt enkelt ut å få jevnt, samt husk det finnes mange typer smeltelim med forskjellig hardhetsgrad.

Et alternativ som er lett tilgjengelig er å vulktape skjøten først og deretter dra over krympestrømpe for mer mekanisk beskyttelse.

Redigert av Kaffelars (see edit history)

Er det hotmelttape eller tape hot melt som du mener:

http://cpc.farnell.com/raychem/s1030/heatshrink-tape-hot-melt/dp/CB09677

20 pund for 3 kg om jeg forstod den siden korrekt. Spørsmålet blir hvor man får tak i slikt

1. Her i Norge

2. Uten å ha registrert firma

Skal teste i helgen å skrape ut litt vanlig smeltelim for å se om det er en gangbar vei

Hva med å legge litt sikaflex e.l. på skjøten før man drar på krympestrømpa? Når man krymper vil fugemassen tyte ut. Bør bli tett som en sil og vel så det :giggle:

Eg veit ikkje heilt - - eg prøvde eingang noko slikt, men med silikon. Den herda før der var nok varme til å krympa strømpen, so det heile såg forferdelig ut. Men tett blei det ikkje

Har brukt mye krympestrømpe med lim på jobb opp gjennom tidene men det er bare de som ikke blir utsatt for vann som er tette...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Testet i dag:

Kjøpte en limpistol med stavlim for 50 kr.

Smeltet rundt omkring på kabel og kabelsko der krympestrømpe skulle være.

Ventet til det tørket (herdet er vel feil ordvalg her..).

På med krympestrømpa over det hele.

Fram med varmluftspistol og varme.

Krympestrømpe fra Watski-->sprekker (den var ikke alt for smalt valgt for oppgaven nei)

Krympestrømpe fra Biltema--holder.

Fordeler limet jevnt med fingrene gjennom krympestrømpa (skviser det utover under krympestrømpe) mens det svalner.

Sjekker resultatet i morgen.

Du kan bruke lim fra limpistoler. Pleier å bruke dette på komponenter som må være hel vanntett. 

Tilpasser en krympestrømpe til hva det må være, krymper den litt (ca50%), så fyller jeg hver ende med lim fra varmepistolen. Når du nå varmer opp krympstrømpen smelter limen og fyller innholdet i strømpet.

Edit: ja, ser ut som noen alt har svart dette før

Redigert av TB22 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...