Martin Blomberg Startet 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2016 Jeg har en masse krympestrømper uten lim. Og de jeg hadde med lim har tatt slutt. Er det mulig å lage krympestrømper med lim, ut i fra de vanlige krympestrømpene jeg har? (Syntes jeg leste noe sted at man kunne dytte inn biter av smeltelim i krympestrømpa) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 (redigert) Hei, har en gang vært borti et produkt som er perfekt til dette, men vet ikke produsent. Det er smeltelim som ligner taperuller med tynt gasbind, syltynn slingreduk, eller armeringsrull for gipsskjøter - som rulles noen runder før denne med strømpe utenpå krymprs/smeltes i samme operasjon Får da et jevnt lag og en god tetting. Biter av limstaver høres ikke helt enkelt ut å få jevnt, samt husk det finnes mange typer smeltelim med forskjellig hardhetsgrad. Et alternativ som er lett tilgjengelig er å vulktape skjøten først og deretter dra over krympestrømpe for mer mekanisk beskyttelse. Redigert 10.Juni.2016 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 "Spikke" litt fra en limstav til limpistol burde jo vært mulig. Ikke testet det selv, men hører gjerne på resultatet dersom du tester det ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Er det hotmelttape eller tape hot melt som du mener: http://cpc.farnell.com/raychem/s1030/heatshrink-tape-hot-melt/dp/CB09677 20 pund for 3 kg om jeg forstod den siden korrekt. Spørsmålet blir hvor man får tak i slikt 1. Her i Norge 2. Uten å ha registrert firma Skal teste i helgen å skrape ut litt vanlig smeltelim for å se om det er en gangbar vei Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 10.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 "Spikke" litt fra en limstav til limpistol burde jo vært mulig. Ikke testet det selv, men hører gjerne på resultatet dersom du tester det ut :-) Det har jeg gjort flere ganger. funker bra, det... Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Har skjøtet en god del ledninger på lastebil og div. anleggsmaskiner. I nøde har jeg brukt spraylim på ledningen før strømpen krympes, med god erfaring. Tett som en sil.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Hva med å legge litt sikaflex e.l. på skjøten før man drar på krympestrømpa? Når man krymper vil fugemassen tyte ut. Bør bli tett som en sil og vel så det Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
bare lek(k)er Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Plastidip. I sin tid oxo markedsført for tetting av elektriske forbindelser. Ellers har jeg oxo sett tips om å bruke tektyl (den tykke versjonen) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 11.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Oj her var det mange bra forslag. Jeg får prøve alle og se. Blir først etter helgen. Plastidip har jeg,Sika også. og limstaver. Har kontaktlim også. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Hva med å legge litt sikaflex e.l. på skjøten før man drar på krympestrømpa? Når man krymper vil fugemassen tyte ut. Bør bli tett som en sil og vel så det Eg veit ikkje heilt - - eg prøvde eingang noko slikt, men med silikon. Den herda før der var nok varme til å krympa strømpen, so det heile såg forferdelig ut. Men tett blei det ikkje Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Har brukt mye krympestrømpe med lim på jobb opp gjennom tidene men det er bare de som ikke blir utsatt for vann som er tette... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Martin Blomberg Svart 11.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2016 Testet i dag: Kjøpte en limpistol med stavlim for 50 kr. Smeltet rundt omkring på kabel og kabelsko der krympestrømpe skulle være. Ventet til det tørket (herdet er vel feil ordvalg her..). På med krympestrømpa over det hele. Fram med varmluftspistol og varme. Krympestrømpe fra Watski-->sprekker (den var ikke alt for smalt valgt for oppgaven nei) Krympestrømpe fra Biltema--holder. Fordeler limet jevnt med fingrene gjennom krympestrømpa (skviser det utover under krympestrømpe) mens det svalner. Sjekker resultatet i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Blomberg Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Sjekket resultatet nå. Ser ut som det er hardt og tett. Jeg tar nå limpistolen og bruker den for å "smøre ut" limet jevnt med kabelen. Venter til det har tørket og jevner det ut ennå mer med tuppen på limpistolen (som er varm). Det fungerer faktisk helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) Du kan bruke lim fra limpistoler. Pleier å bruke dette på komponenter som må være hel vanntett. Tilpasser en krympestrømpe til hva det må være, krymper den litt (ca50%), så fyller jeg hver ende med lim fra varmepistolen. Når du nå varmer opp krympstrømpen smelter limen og fyller innholdet i strømpet. Edit: ja, ser ut som noen alt har svart dette før Redigert 14.Juni.2016 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.