Jump to content

Askeladden c6 til kr 250.000, er det er godt kjøp?

Rikkirikki

Recommended Posts

Heisann. Har akkuratt kjøpt meg en Askeladden c6. Har tittet en stund og fant endelig en båt jeg og fruen liker. Leste og sjekket mye rundt denne båt typen. Hadde litt dårlig magefølelse når var der og følte jeg gjorde en begynner feil ved og gjøre litt for rask avgjørelse. Betalte båten samme kvelden kr 250.000. 4 timer hver vei i kjøring. Skal prøve kjøre den imorra når jeg skal hente den. Det triste er at samme dag så ble det lagt ut en av samme type 9 tusen dyrere, så mye mer strøken ut og mere utstyr. Føler jeg har tatt en dårlig avgjørelse. Noen som har noen gode ord til en som føler seg bekymret innvendig.

Kommentar fra moderator: Tittel er redigert, var "Bekymret for første båtkjøp." ref reglene.

Ikke sikkert den andre er noe bedre. Du skal se det at den du har kjøpt, gir deg mange gleder, og den andre som ligger for salg får motorhavari etter to uker :) slikt vet man aldri. Kanskje den andre har hatt et bruksmønster ala full gass på kald motor.

Prisen på brukte båter er veldig variable. Nyt din nye båt, stell godt med den fra dag 1. Gratulerer som båteier.

Alle beslutninger taes der og da basert på det du vet.

Hvis den andre kun var 9K dyrere med mer utstyr er'n sikkert dønn råtten og lukter hund :-)

Gled deg over båten du har kjøpt og bruk den masse!

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Du befinner deg i en helt normal tilstand etter å ha kjøpt noe dyrt.

Kjenner meg godt igjen.

Hvis det ikke er noe direkte feil med båten du har kjøpt, kan du antagelig bare glemme å få hevet kjøpet.

Ta det som ett utgangspunkt, og bruk tiden på å gjøre deg godt kjent med din nye,flotte båt.

Bruk mye tid på den,og denne følelsen forsvinner av seg selv om kort tid.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Slik er det alltid. Man kan lete i et år på Finn, kjøpe båt langt unna, og tre dager senere, dukker lik båt opp i nabohavna. Bedre utstyrt og billigere. Derfor er det viktig å ikke sjekke Finn på et halvt år etter at man har kjøpt noe...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

En ting som er nesten garantert når det gjelder båtkjøp er at samme hvor lenge du leter og finner drømmebåten, så dukker det opp en på finn rett etter kjøpet som ser mye bedre ut;) har skjedd meg flere ganger.

Du blir nok fornøyd med den du har. Du kjøpte den jo, noe som betyr at du var fornøyd;)

Forøvrig en fin båt Askeladden c6

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...