Mouche Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Det går bra Det var du som begynte med ytterligheter som å bremse med årer. Da må vel slike ytterligheter gjelde begge veier? Tror nok heller at dine innlegg her bærer preg av et visst anstrengt forhold til politiet enn vilje til en noenlunde saklig diskusjon. Det er vel heller vanlig at en tiltalt kommer opp med "kreative" (bort)forklaringer enn at politiet, dernest påtalemyndighetene, kommer med den slags vrøvl som du "foreslår", heldigvis. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
GlennIversen Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 § 5.Minstealder Fører skal være fylt 16 år dersom fritidsbåten:a) kan oppnå større hastighet enn 10 knop (18,5 km/t) ved motordrift, eller b) har motor med større ytelse enn 10 HK/7,5 kW. I test øyeblikket og ikke annet tror jeg. Begynner det å spekuleres i hvor fort båten kan gå hvis om, at og dersom at osv..., så kan vi jo sikkert tolke dette slik på mopeder som ALLE KAN gå fortere med litt modifisering, velger jeg å tro Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Eureka Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 -nei, på moped er det tydelig uttryk " konstruktiv hastighet", så det blir noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 det som er helt forjævlig med alt i fra politi til bilsakkyndig osv er at alt dreier seg om statistikk...Det kan man jo stort sett se over flere ting...Så derfor tror jeg det er lettere for og bli stoppa for "filleting" i dag en det det var for noen år siden...Og det er vel ikke Betjentene som bestemmer det,er vel noe høyere opp det sitter en del teoretikere og pakk som suger ut middler av statskassa for kun og drive med faenskap!!!! Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Viljesterk Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Hadde det ikke vært for politi og biltilsynet så hadde det være mye rart og farlig på veiene... Tekniske kontroller på kjøretøy er et svært viktig sikkerhetstiltak, selv om det kan virke surt om du er av typen som prøver å slippe unna med noe. Jeg er glad det er såpass kontroll som det er, jeg. Sitér dette innlegget Oppfriskning av Hansvik 18 Cabin Link to post
kipp36 Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 greit nok det,bra det er kontroller osv...Men når statistikken går føre sikkerhet er det jo noe som er galt...Bare alt er bra på oversiden er det sammefaen med det på undersiden... Har vel sett ved flere annledninger at det er stor forskjell fra sak til sak når det gjelder slike ting,men en lov er en lov og den skal følges... Hadde vi lært bare litt av frankrike kunne vi hatt litt mere slinger og folkevett på enkelte ting og ikke bli styrt av et lovverk som blir satt opp av svin... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Viljesterk Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Du høres sinna ut... Sitér dette innlegget Oppfriskning av Hansvik 18 Cabin Link to post
kipp36 Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) hehe neida stort sett blid jeg litt lei av og bli detaljstyrt på alt mulig bare og av at sånne som trådstarter blir skadelidene av at folk med krans rundt hodet og drekker tre dager i strekk ombord+fyllekjøring vær dag skal øderlegge for alle Redigert 14.Juni.2016 av kipp36 (see edit history) Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Eureka Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Så, da lurer jeg på hvem sine regler polititjenestemannen skal følge ? Hvem av dere mener å inneha det riktigeste moralske og etiske "regelsettet" som skal håndheves? Hvem av dere kan gi fasiten på når man skal opprette sak, eller skrive FF, eller gi muntlig pålegg om å opptre annerledes? -og ikke minst, lukke øya. Det der er faktisk jævlig komplisert. -tilfredsstille både synderens oppfatning, omgivelsenes oppfatning og samfunnets/ statens oppfatning av rett og galt. For den som mener å vite best, oppfordres til å søke som medlem i PHS opptaksnemd, sporenstreks. Er det så vanskelig å følge regelverket. Det gjør livet både forutsigbart og ukomplisert. Med TS fravær, misstenker jeg dette for å være en tråd opprettet av dobbelt- nick, av et medlem som har lyst på en debatt. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Men nå bidro jeg til å gjøre tråden langt OT. Sitér dette innlegget Link to post
Viljesterk Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Har ingen problem med å forstå at det kan være svært utfordrene å være politi - spesielt om du er drittsekk i tillegg.. ..Der passerte jeg en grense :) skal ikke gå videre.. Sitér dette innlegget Oppfriskning av Hansvik 18 Cabin Link to post
Arne_ Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Men vår unge venn, som startet denne tråden, kan ikke regne med at alle sjøsnuter er filosofisk oppegånde, de fleste kjører strengt tetter boka, og da blir det bot. Og det er dumt, for det stenger automatisk noen dører for enkelte yrkeskarrierer i det offentlige. En-1 straff i ung alder er nok. Å gjøre dumme valg i ungdommen, kan slå tilbake på en grusom måte senere i livet - slik hunden i tråden har vært inne på tidligere. Man blir aldri kvitt en straffedom - den vil være på den utvidede politiattesten til evig tid. Egen, bitter erfaring. Les og ta lærdom, DaniStaut. Forenklede forelegg vil ikke fremgå hverken i ordinær- eller uttømmende politiattest. I tillegg vil mindre alvorlige lovbrudd som ble begått før man fylte 18 år normalt sperres fra å vises i en uttømmende politiattest, med forutsetning om at ikke vedkommende begår ytterligere lovbrudd. Jeg tror ikke at kjøring som beskrevet av trådstarter vil få noen konsekvenser ifm yrkesvalg selv om han skulle bli tatt. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 TS kan vel kjøre lovlig når en voksen sitter på? En definisjon av voksen i dette tilfellet vil vel da også inkludere en 16-åring med båtførerbevis (som sitter på)? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Uglesett Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Det er ikke bare bare å være politi på sjøen. Politiet påtok seg en redningsoperasjon og det hele endte opp med at de måtte reddes da de køhla det til og fikk surra tauet inn i propellen. Dette virker amatørmessig? Hehe viktig å ikke kaste ut tauet mot vind og strøm. https://www.sa.no/nyheter/politiet/redningsselskapet/politibaten-skulle-hjelpe-men-matte-selv-ha-hjelp/s/5-59-830547 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Og denne gamle tråden var et relevant sted å poste den nyheten? Artikkelen du linker til er forøvrig sperret for ikke-abonnenter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Uglesett Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 Ikke sperret for meg og jeg har ikke noe abonnement. Politiet er jo rådgivere for oss når det gjelder godt sjømannskap. Politiet ble hjelpeløse, sier Pål Bustgaard på redningsskøyta. Fredag kveld fikk politibåten problemer da den skulle hjelpe en annen båt. DEL Det var ved 18.30-tiden at politibåten skulle steppe inn for redningsskøyta Horn Rescue på Hvaler. Redningsskøyta var nemlig på et annet oppdrag da en båt fikk motorstopp utenfor Ørekroken. Politiet var selv på sjøen og meldte at de kunne trå til. – Men da de prøvde å hjelpe til, ble de selv hjelpeløse, forteller Pål Bustgaard på Horn Rescue. – De fikk tau i propellen og hadde ikke kontroll. Det blåste jo litt, så politibåten drev i land. Det var sikkert litt flaut for dem, sier han med et smil. Ingen kom til skade, men politibåten fikk muligens noen skrammer, ifølge Bustgaard. Redningsskøyta måtte komme politiet til unnsetning og slepe dem i land på Skjærhalden. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 Komodo skrev for 8 timer siden: Og denne gamle tråden var et relevant sted å poste den nyheten? Artikkelen du linker til er forøvrig sperret for ikke-abonnenter. Hvorfor sutrer du ikke over de andre trådene fra 2016 lengre ned på siden Komodo??? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 UGLESETT skrev 1 time siden: Ikke sperret for meg og jeg har ikke noe abonnement. Politiet er jo rådgivere for oss når det gjelder godt sjømannskap. Politiet ble hjelpeløse, sier Pål Bustgaard på redningsskøyta. Fredag kveld fikk politibåten problemer da den skulle hjelpe en annen båt. DEL Det var ved 18.30-tiden at politibåten skulle steppe inn for redningsskøyta Horn Rescue på Hvaler. Redningsskøyta var nemlig på et annet oppdrag da en båt fikk motorstopp utenfor Ørekroken. Politiet var selv på sjøen og meldte at de kunne trå til. – Men da de prøvde å hjelpe til, ble de selv hjelpeløse, forteller Pål Bustgaard på Horn Rescue. – De fikk tau i propellen og hadde ikke kontroll. Det blåste jo litt, så politibåten drev i land. Det var sikkert litt flaut for dem, sier han med et smil. Ingen kom til skade, men politibåten fikk muligens noen skrammer, ifølge Bustgaard. Redningsskøyta måtte komme politiet til unnsetning og slepe dem i land på Skjærhalden. Mistenker deg for å ha et horn i siden til politiet... hva er skjedd ?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 UGLESETT skrev for 1 time siden: Hvorfor sutrer du ikke over de andre trådene fra 2016 lengre ned på siden Komodo??? Jeg sutrer ikke UGLESETT, har heller ikke noe mot at gamle tråder vekkes til live. Men denne tråden var jo totalt irrelevant. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.