TerjeØ Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Hmm etter hva jeg kan se på bilde når du tar vinsj inn oh ut ser det ut som disse sylinder tappen ikke er borti platen? Altså sylinder tappene blir dratt over? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Jeg skal en tur i båten idag for å Fuge vinduer, tar noen bilder av vinsjen Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 @terjeø: Takk! OK, da kanskje jeg skjønner litt mer. Hvis den fjæra skal ligge mot tauet, så vil den kile seg fast under platen (pil venstre) når jeg kjører ut ankeret? Så skjønner jeg ikke riktig hvordan tauet skal bli frigjort hvis platen ligger på motsatt side, til høyre. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Interessant epostdialog med ILAS: "Skal tau under eller over denne?" - JA. Neste: "du kan ikke ha tjukkere tau enn opp til 12 mm". - OK, men hvor tynt tau kan jeg bruke? "12mm". Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Litt fler bilder. Her ser dere hva som skjer når jeg prøver å dra inn tauet og det kommer ved siden av denne trappen på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 24.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 Hmm.. Kommer visst aldri helt i mål med denne saken her. Har vært å snakket med ILAS direkte og vist masse bilder. De har kommet med tips om den fjæren som må bendes ned på tauet. Dessverre klarte de ikke å svare på om tauet skal gå over eller igjennom den bøylen. LItt merkelig at de ikke kan svare på det, men jeg vet altså fortsatt ikke om den skal løpe gjennom eller gå over. Veldig glad om noen i forumet her har samme "uvanlige" ILAS vinsj som jeg har og kan komme med tips:-) Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 24.August.2016 Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 Fjæra / leppa er ofte en kvikk fiks og bøye ned. Den skal peke mot ankeret. Når du drar inn tau, så skal denne presse tau og sørge for nok virkningsgrad i kabular ( den tauet ligger i ) Når du slipper ut skal leppa frem og presset inn i kabular blir borte. Bak leppa, lenger inn er det en metal sak som dytter tau opp fra kabular og det glir ut. Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 24.August.2016 Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 24.August.2016 Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 (redigert) Kan ikke se at du har bøylen som stopper/styrer frittfallmekanismen, se bilde på innlegg 46. Frittfallmekanismen din er ikke komplett.Ring meg på 40221224 så skal jeg forklare. R Isaksen Redigert 24.August.2016 av Philonica III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stian83 Svart 24.August.2016 Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 Klarer ikke forklare godt nok med tekst. Men ut ifra bildet er noe speilvendt hos deg, syns jeg. Få hjelp. Setter en 5'r på at halve vinsjen er montert feil vei. . . Sånn jeg tolker bildene dine. Leppa presser tau inn, plata under tau slipper det ut. Med / mot klokka når du kjører det inn/ut. Viknkel stopper frikobling/leppa. Kabular med vinkel er feil vei. Vinsjen skulle verdt montert på andre siden i båten og da ville kabular være andre vei, og fri kobling treffe inni begge stoppere avhengig av ut/inn med anker. Ikle fest lit til det jeg sier. Men tror kanskje det er feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.