Flistrar Startet 12.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2016 (redigert) Hallo i havna! Plutselig fikk jeg et problem! Jeg har bytta injectorer (rehab. fra USA) og termostat. Da jeg trodde alt var klart, så skulle jeg testkjøre motoren. Den starta som ei kule, og gikk reint og pent. Problemet er at tomgangsturtallet er over 2000 rpm. Jeg har prøvd meg på prosedyrene i servicemanualen. Det hjalp pittelitt… Jeg trodde kanskje at jeg hadde fått feil injectorer, så jeg prøvde å skifte til de gamle. Det ga akkurat det samme turtallet. Jeg har også prøvd å ruske litt i teleflex-wirene, siden de er gamle og rare. Det ga minimalt resultat. Er det noen meddelsomme i havna som kan hjelpe meg med tips her? Hilsen Stig Redigert 12.Juni.2016 av Flistrar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flistrar Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Heisann! Jeg svarer meg selv, i tilfelle det er noen som støter på noe lignende. Det ble litt feilsøking. Loggen viste ingen feil, men fikk tips fra en mekaniker om at IAC-ventilen kunne være treg/henge litt. Det er den ventilen som regulerer luftstrømmen når motoren går på tomgang. Jeg skrudde den av, fylte på med WD40 og pussa med en klut. Dette fungerte! Tomgangsturtallet er perfekt :-) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Har du en enkel beskrivelse på hvordan det gjøres og hvilke verktøy jeg trenger.? Min har litt for lavt turtall og stopper en sjelden gang, spesielt ved tillegging når det ikke skal skje;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.