Martin Blomberg Startet 13.Juni.2016 Del på Facebook Startet 13.Juni.2016 (redigert) Problem: Kombinasjonen av enveisventil i eksternt oljefilter og manglende merkning på motorblokka av in ut på olje er uheldig... Bakgrunn: Jeg skal montere eksternt oljefilter og oljekjøler på min Perkins 4.107. Det eksterne oljefilteret har en ventil som slipper gjennom oljen bare i en retning. Dermed blir det viktig å vite hvordan oljen flyter gjennom motoren. Opplegg: Oljen ledes ut av motorblokka gjennom et av de to hullene som brukes for det originalt påsatte oljefilteret. (se vedlagt bilde) Hos meg kommer så oljen å gå i slanger til et oljefilter, med enveisfilter, så til en oljekjøler og så tilbake til motoren. Noen som vet om oljen kommer ut av det underste eller det øverste hullet der oljefilteret sitter på motorblokka? (N Redigert 13.Juni.2016 av Martin Blomberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2016 Del på Facebook Svart 13.Juni.2016 Legg en fille under og kjør motoren på starter et sekund eller to. Så ser du hvor oljen kommer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.