båsen Startet 13.Juni.2016 Del på Facebook Startet 13.Juni.2016 Hei. Jeg har kjøpt en eldre platgatter med furu skrog og mahogny/furu overbygg. Denne har stått ubeskyttet i vær og vind i halvannet år før jeg kjøpte den, det meste av lakk/olje hadde flasset av så nå har jeg gjort den helt ren fra bunn til topp. Men det har blitt mange store mørke/sorte felter på skroget, her fikk jeg det rådet at jeg skulle bruke kaustik soda og hydrogen peroksid, dum som jeg var gikk jeg igang med kaustik før jeg hadde sjekket ang hydrogen peroksid. Det er jo så og si umulig å få tak i dette stoffet fordi det er en bestanddel som kan brukes i bomber. Resultatet nå at jeg har noen digre felter som blir mørkebrune av kaustiken, er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe hydrogen peroksid eller er det noe annet jeg kan smøre på og bleke ned disse flekkene med ??? Jeg er ganske grønn på dette med pussing av trebåt, holder til syd i Vestfold. Blir veldig glad hvis noen av dere "veteraner" kan hjelpe med noen gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Jeg har brukt ferrobet rustfjerner for å fjerne de mørke flekkene i skroget.. Dette funket veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.