Jump to content

21 fot platgatter furu-mahogny oppussing

båsen

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt en eldre platgatter med furu skrog og mahogny/furu overbygg. Denne har stått ubeskyttet i vær og vind i halvannet år før jeg kjøpte den, det meste av lakk/olje hadde flasset av så nå har jeg gjort den helt ren fra bunn til topp. Men det har blitt mange store mørke/sorte felter på skroget, her fikk jeg det rådet at jeg skulle bruke kaustik soda og hydrogen peroksid, dum som jeg var gikk jeg igang med kaustik før jeg hadde sjekket ang hydrogen peroksid. Det er jo så og si umulig å få tak i dette stoffet fordi det er en bestanddel som kan brukes i bomber. Resultatet nå at jeg har noen digre felter som blir mørkebrune av kaustiken, er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe hydrogen peroksid eller er det noe annet jeg kan smøre på og bleke ned disse flekkene med ??? Jeg er ganske grønn på dette med pussing av trebåt, holder til syd i Vestfold. Blir veldig glad hvis noen av dere "veteraner" kan hjelpe med noen gode råd.  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...