Lensviking Startet 14.Juni.2016 Del på Facebook Startet 14.Juni.2016 Hei,skal ta opp min nyervervede seilbåt Beneteau 343 fra 2006. Lurer på om noen her kan vite hvor jeg kan få kjøpt zink anode for propellakslingen og silicon for akslingtetting. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Anode kommer ann på hvor den er plassert. Sitter den på akslingen, er det veldig lett. Mål innvendig mål i båten, så kjøper du før du tar den på land. Sikkert 25 eller 30 mm. Du skal neppe ha silikon på akseltettningen. Du må nesten forklare nærmere hva du tenker på. Bilder hjelper veldig! :) - om du ikke helt vet hva ting heter. Sitér dette innlegget Link to post
Lensviking Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Det jeg har er en Volvo Penta gummipakkboks for akslingen med vanntilførsel, lurer på hvilket smøremiddel som skal brukes på disse og hvor dette kan skaffes Sitér dette innlegget Link to post
Austlendingen Svart 14.Juni.2016 Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Hei. "Volvo-kondomen" kan få en teskje vannfast grease rundt åpningen inne i båten, det viktigste er å trykke litt på den etter sjøsettingen til det pipler vann inn - da får du luften ut. På akslingen passer en 25 mm akselsink som er ganske smal. Du skal mest sannsynlig ha en sink på propellen også - har du fastpropell er dette en konisk sak som skrus fast med en umbrakoskrue på propellmutteren. Har du foldepropell må du få tak i en tilpasset sink til din propell. Lykke til med flott båt (helt subjektivt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.