Olepo Startet 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2016 Hei! Da ser det ut til at jeg kan melde meg inn i "lekkasjeklubben" . Jeg har oppdaget liten lekkasje fra begge styresylinderne på DPH drevet. (Tidligere eier har fått ettermontert gummibelger på sylinderne, og det det ser ut som limsøl fra monteringen har lagt seg på stempelstengene og KAN ha forårsaket problemet. Noe å være oppmerksom på ved ettermontering av belger.) Spørsmålet er hva man skal gjøre nå, må sylindrene byttes? Eller finnes det hydraulikkverksteder som kan pakke de om? Fortrinnsvis i nærheten av Vestfold. Mener jeg har lest en tråd her om å skifte tetninger på disse sylindrene, men tror monteringen var noe skikkelig "fikleri". Er det eventuelt noen som vet ca pris på nye sylindre, eller hvor det lønner seg å handle?? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Pris på nye finner du i web shop hos lokal Volvo pent forhandler. Som f.eks Bjordal og Madsen Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Jeg byttet en styresylinder i vår, kjøpte på La-Sa i Oslo og betalte rundt 2200,- for en. Pris ble ikke sjekket da jeg oppdaget lekkasjen rett før utsetting. I denne tråden står det noe om overhaling: Overhaling styresylinder DPH, drevdelar.se selger fortsatt pakningssett til DPH. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744790-64-35809.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 -stusser litt over at en styresylinder koster 2200 når en trimsylinder angivelig koster over 12000 kr. Men nå kan jeg ha hørt feil. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Små 8000 for en trimcylinder if'ølge denne: https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744790-44-6841.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2016 Hei, og takk for tips. Til og med prosedyre for overhaling av sylindrene . Jeg har sjekket litt på nett og funnet ut at nye sylindre koster i overkant av 2,2 båtpenger fra Volvo. Hadde håpet å finne et hydraulikkverksted som kunne overhale de, men hvis repsett koster 600 kr + frakt + arbeidspenger blir det fort kr av det også i forhold til nye sylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 2.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2016 Da var det min tur igjen 4 år etter begge styresylindrene ble byttet på reklamasjon 4 år gamle. Styrbord sylinder svettet olje og det var litt saltvann i oljen i syligeren, men heldigvis oppdaget eg olje på sjøen og lot være å bruke båten før den ble satt på land. Ny prise er ca. kr 1800 + mvh, før kostet dei ca kr 4500 inkl mvh. Fikk ikke nye på reklamasjon, svaret fra Gulliksen er at det er maks 1-2 års garanti på deler..... Vurderer nå å pakke opp dei eg tok av slik at dei er klar til bruk om 4 år... Levetiden på mine har vært 4 år. Noen som har pakket om styresylindre i det siste og kjenner til pris og leverandør? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.