Gunga Din Svart 24.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2018 Ytterligere en finess med kutterfock.......min på rulle og også høyt skåret Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 24.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2018 Jævla abstinensbilder. Vi må slutte med dette Gunga D. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2018 Ja ja ......jeg skall slutte......vi hadde en fantastisk dag fra Falsterbo opp mot Helsingør, på tilbaketuren fra Gdansk...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ravddo Svart 24.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2018 Om forslaget sagger eller ikke kan det legges inn i designet til forseilet. Med kutterstag som ikke er festet der kreftene drar bakover kan man få uønsket mye sagg. Det verste er da om man får pumping i masten. Pumping i masten liker ikke riggen og det sliter mye med fare for havari. Det er en tommelfingerregel på hvor langt under forstagsfeste et kutterstag kan monteres uten at det monteres lensetakler. Jeg husker ikke dette forholdstallet akkurat nå men sikkert lurt å høre med masteprodusent uansett i hvert tilfelle. Jeg var i Danmark for et par uker siden å hjalp en kamerat å montere indre forstag på Dufour 425. På denne båten blir den store genoaen beholdt for lettvind og slør. På indre forstag blir en membran kryssfokk med horisontale spiler montert med bag på dekk. På lens i lettvind har vi montert spnnakerbom på masten og det blir symmetrisk spinnaker. Blir spennende å se hvordan dette fungerer på våren. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.