Jump to content

With 16 fot 450s. Kan jeg få den i plan?

pax_corpus

Recommended Posts

Hei igjen. 
Har vært litt rundt i båtbutikker og sett på motorer nå. Har bl.a. en Honda 15 HK, men de i butikken var litt i tvil om det var mulig å få båten greit i plan med den. Vurderer heller en mindre motor for kun kosefart uten plan. Hvor mange HK vil folk anbefale til denne båten? Snuser litt på en 8 HK Yamaha 4-takt. Noen ideer?

Jeg heller mot elektrisk motor og batterier for kosefart uten plan :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Blir billigere enn en ny 8hk selv med batterier og lader tror jeg:

Oceanrunner F48 + automatisk lader og batteri = 4500,- her: http://bakken-motor.no/motor_single/oceanrunner/

En vanlig (trenger ikke være "saltvannsmotor" / riptide) elektromotor funker i saltvann som enhver bensinmotor. Sett på en sinkanode, så holder den sikkert like lenge som en også :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...