pax_corpus Startet 15.Juni.2016 Del på Facebook Startet 15.Juni.2016 (redigert) Heisann.Ny her på forumet. Har fått meg en With 16 fot, og prøver å finne en passende motor. Lurer på om det er mulig å få den til å plane? Vurderer 15 HK, men er ikke helt sikker. Noen som her peiling og/eller erfaring? Redigert 15.Juni.2016 av pax_corpus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 den skal kunne plane greit, men usikker på hvor mye den trenger.. har du motor å prøve med? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
lippert Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Jeg har en lignende båt, av ukjent opphav, med dobbeltskrog. Den kommer greit i plan med meg om bord med en 9,8 hk på hekken. Men ville nok valgt 15 hk om vi var flere samtidige brukere. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
pax_corpus Svart 15.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 Takker for kjappe svar!! Har kun prøvde den med en 5 HK da jeg tok den opp på land. Jeg mener den vil plane greit med en 15 HK, mens andre sier den ikke er planende. Skal kun brukes til fiske og kos. Ikke full av folk. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Juni.2016 Del på Facebook Svart 15.Juni.2016 mener alle with plastbåtene er planende skrog..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pax_corpus Svart 16.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Hei igjen. Har vært litt rundt i båtbutikker og sett på motorer nå. Har bl.a. en Honda 15 HK, men de i butikken var litt i tvil om det var mulig å få båten greit i plan med den. Vurderer heller en mindre motor for kun kosefart uten plan. Hvor mange HK vil folk anbefale til denne båten? Snuser litt på en 8 HK Yamaha 4-takt. Noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 16.Juni.2016 Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Jeg heller mot elektrisk motor og batterier for kosefart uten plan :) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
pax_corpus Svart 16.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 El-motorer på sjøen har jeg ingen erfaringer med. Høres veldig behagelig ut da. Dyrt? Bra? Sitér dette innlegget Link to post
WithVital Svart 16.Juni.2016 Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 (redigert) Blir billigere enn en ny 8hk selv med batterier og lader tror jeg: Oceanrunner F48 + automatisk lader og batteri = 4500,- her: http://bakken-motor.no/motor_single/oceanrunner/ En vanlig (trenger ikke være "saltvannsmotor" / riptide) elektromotor funker i saltvann som enhver bensinmotor. Sett på en sinkanode, så holder den sikkert like lenge som en også :) Redigert 16.Juni.2016 av WithVital (see edit history) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
ko-stens Svart 16.Juni.2016 Del på Facebook Svart 16.Juni.2016 Ville heller valgt Tohatsu 9,8 for 14 000,- fremfor en Yamaha 8 hk til 17 000. Yamahaen ("nedtrimmet" 9,9) er attpåtil noen kilo tyngre. 8 og 9,8 (9,9) er gjerne de samme motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.