Jump to content

Mercury 50 4takt dropper en sylinder


Kjøtta

Recommended Posts

Har en 1999 Mercury 50 4 takt med forgassere som sviver på 3 av 4 sylindre! Da jeg trakk av plugghetta på sylinder 3 var det ingen endring i motorgangen, men jeg hørte en relativt høy tikkelyd, noe som jeg antar kommer fra coilen som gir støt. Jeg mener derfor at feilen må ligge i selve pluggledningen eller plugghetta da alle pluggene er nye nå i vår. Høres dette fornuftig ut?

Jeg har også tenkt at det kan være Electric Controller Assembly som styrer tenningen, men siden jeg hører tikkelyden når jeg trakk av plugghetta mener jeg at det er stor sannsynlighet for ECA'en og coilen fungerer. Det kan vel kanskje også være forgasseren/dysa til den ene sylinderen da det er én forgasser til hver sylinder, men tror vel det er større sannsynlighet for feil i pluggledning eller hette. Har derfor bestilt nye deler, måtte bestille coil med to pluggledninger da dette kommer som én enhet.......

Høres det ut som jeg har ressonert riktig?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...