FrøkenKaptein Startet 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2016 Bare litt nysgjerrig om det er andre damer enn meg som eier og kjører egen båt her. Selv har jeg kjørt båt i mange år og lærer sakte men sikkert og skru litt motor også. Når jeg skal legge til kommer mannfolka løpende. Halvparten for å hjelpe til og andre halvparten for å legge ut alt de har av fendere på sine båter (Jeg har pr dags dato ikke kræsjet inn i noen andre båter altså) Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Nå er ikke jeg dame selv, men mamma har en Askeladden 605 Explorer med Mariner Optimax 115. Gubben hennes er ikke noe kjempe båtpraktisk, så hun håndterer den stort sett aleine. Har kanskje et lite mål om at han skal kunne beherske båten etterhvert. Bruker den til og fra hytta, pluss dagsturer, shopping osv. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Dette liker jeg. Hvorfor skal ikke damer ha båt. Stå på og kos deg. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
På svai Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Jenter som tør, er jenter som kan. Stå på! Ingen grunn til at ikke damene skulle mestre båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 (redigert) ... så fint.Men du er nok ikke heeelt alene i din gruppe. Ser jeg på PCen her da har jeg aktuell 52 jenter registrert som kunder med egen båt.Alderen går fra 17 og 67 år og båtene er både motor- og seilbåter fra 16 til 48 ft.Og siden jeg pleier å snakke med kundene vet jeg at de ikke bare eier, men at de både seiler og vedlikeholder aktiv.Dessuten finnes det temmelig alt mellom "normal-weekend-" og "crash-"båtbrukere.F.eks. vet jeg om 2 jenter i 30 års alder som seiler året rund med 38 ft. seilbåten sin.Interessant allerede, ser man på gjennomsnittet.Men utenfor finvær-sesongen tør ikke familiene å sette én fot på båten,fordi "mammaene" er spontane og tar verken hensyn til været eller crew siden båten tåler. Jenter kan altså lære å bygge hus, å kjøre lastebil og bus (men kanskje ikke kranbil?),å konstruere både satellitter og kjernefysiske våpen, pluss det ene eller andre på både kjøkken* og i regjeringen,er aktive i rallycross både med MC og bil, kan flyge, og bruker båt i alle klasses og størrelser.Så kos deg / dere, og ha en fin sommer på sjøen.Men husk: bøyene er magnetisk.Jørg *vi er vel alle enige at menn er bedre kokker enn damer hvis vi sammenlikner kokker som "kan", er vi vel?....riiigelig med smørrrrr !! :wflag: Redigert 17.Juni.2016 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Komodo Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Jenter kan altså lære å bygge hus, å kjøre lastebil og bus (men kanskje ikke kranbil?), Hvordan har du kommet fram til den siste der ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Joerg Becker Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 ...bare litt provoserende, men fooorsiktig sagt og med tyyydelig spørsmålstegn. En gammel venn kjører en sånn mobilkran i størrelse "Megasupermaksi", som løfter størst og høyest, ofte sammen med flere kran.Mange tiårs erfaring og jeg pleier å stole temmelig blind på det han forteller. Han hevder temmelig bestemt at damer pga. "noe som er koblet annerledes" ikke klarer å styre slike apparater ordentlig.Jeg har ikke undersøkt videre og husket dette mens jeg skrev,men jeg har heller verken sett, lest, eller hørt om damer som gjør (bortsett av kai- og andre ladekraner). Kanskje vi får straks andre fakta her?Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Komodo Svart 17.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2016 Han hevder temmelig bestemt at damer pga. "noe som er koblet annerledes" ikke klarer å styre slike apparater ordentlig. ..... Kanskje vi får straks andre fakta her? Nei, jeg stoler på kameraten din. Det blir som å rygge med henger Men det er en ting vi ikke slår dem på. Forsøk å strikke en sokk og få helen til å bli riktig! Jeg har aldri prøvd, men jeg er 100% sikker på at jeg ikke hadde klart det, selv med god oppskrift Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sørlandet2 Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 (redigert) ...bare litt provoserende, men fooorsiktig sagt og med tyyydelig spørsmålstegn. En gammel venn kjører en sånn mobilkran i størrelse "Megasupermaksi", som løfter størst og høyest, ofte sammen med flere kran. Mange tiårs erfaring og jeg pleier å stole temmelig blind på det han forteller. Han hevder temmelig bestemt at damer pga. "noe som er koblet annerledes" ikke klarer å styre slike apparater ordentlig. Jeg har ikke undersøkt videre og husket dette mens jeg skrev, men jeg har heller verken sett, lest, eller hørt om damer som gjør (bortsett av kai- og andre ladekraner). Kanskje vi får straks andre fakta her? Jørg Enkelte gubber elsker jo "ting som er kobla litt anndekedes" noe som får de til å tro det er kun de I verden som får det til. Gjelder vel I båt å. Ganske trist... Er vel de samme som snakker negativt om nymotens båten som er brukervennlige. Min oppfordring er å lærere opp hele mannskapet. Økt sikkerhet. Glede for alle. Bonus er at en kan sitte som passasjer å ta en øl :-) Redigert 18.Juni.2016 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Men det er en ting vi ikke slår dem på. Forsøk å strikke en sokk og få helen til å bli riktig! Jeg har aldri prøvd, men jeg er 100% sikker på at jeg ikke hadde klart det, selv med god oppskrift Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Joerg Becker Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Enkelte gubber elsker jo "ting som er kobla litt anndekedes" noe som får de til å tro det er kun de I verden som får det til. Gjelder vel I båt å. Ganske trist... ..... negativt om nymotens båten som er brukervennlige. ..oppfordring er å lærere opp hele mannskapet. Økt sikkerhet. Glede for alle. Bonus er at en kan sitte som passasjer å ta en øl :-) Tja, i min verden finnes det bare en løsning iht. din første setning: Var så god og (be)vis det motsatte, så tar også "gubben" det med et smil og hevder fremtidig det motsatte. Det er fordelen med gubber, de kverulerer ikke. Jeg liker egentlig ikke hvis noe betegnes målrettet som "brukervennlig", så sant det ikke angår dataverden. Men jeg er absolutt enig i din siste setning, som forteller meg noe om god praksis, og det er bra. ...kanskje bortsett av øl på farta, hos oss kommer det først på bordet når båten ligger fast (sagt uten løftet pekefinger). Så, nå tenker jeg at vi har kapret denne tråden lenge nok. Trådstarteren ville jo vel helt noe annet. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Jtk1 Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 På Aker Verdal er det kvinnelig kranfører i største kranen og hun er vel noen av de beste på den :) ...bare litt provoserende, men fooorsiktig sagt og med tyyydelig spørsmålstegn. En gammel venn kjører en sånn mobilkran i størrelse "Megasupermaksi", som løfter størst og høyest, ofte sammen med flere kran.Mange tiårs erfaring og jeg pleier å stole temmelig blind på det han forteller. Han hevder temmelig bestemt at damer pga. "noe som er koblet annerledes" ikke klarer å styre slike apparater ordentlig.Jeg har ikke undersøkt videre og husket dette mens jeg skrev,men jeg har heller verken sett, lest, eller hørt om damer som gjør (bortsett av kai- og andre ladekraner). Kanskje vi får straks andre fakta her?Jørg Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Damer klarer det meste når det gjelder båt! Det er jo Marit Strømøy et bevis på! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.