Jump to content

Yamaha 6E0 4 hk girhendel som sitter fast og løsning

myhreoe

Recommended Posts

Har som overskriften en sier, en Yamaha 6E0  4 hk. med gir hendel som satt dønn fast.

Tenkte det kunne være greit å dele min løsning på problemet, da jeg såg på forumet at det er flere som har hatt samme problem men dårlig med enkle løsninger.

Jeg tok av power headen og nedre "huset" slik at jeg såg hendel og link armen. Selve feste er jo i aluminium og hendel er av en slags plast type.

Jeg brukte en 3,2 mm bor og boret to hull på overside i aluminiumen og ett på underside. se bilde.

Sprayet så med clean spray i de øvre hullene og lirket hendel frem og tilbake for å moe opp og få ut gammelt groms. Dette gjorde jeg i flere omganger med clean spray og moing. Etter ca 1 time var den veldig løs og lett og bruke. Smurte opp med marine spray og marine grease. Jeg glemte selvsagt å ta bilde når jeg holdt på men illustrasjonen er sikkert god nok :yesnod:

bilde

Stolt eier av båtførerbevis

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...