Steinknusaren Startet 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2016 Hei folkens Jeg har en Stormway F26 med en 6lp Yanmar. Når jeg skal få båten opp I fart skjer følgende: Jeg gir fullt pådrag, motor går fint opp til 16-1700 omdreininger, kommer mer og mer svart røyk, etter ca 15-20 sek kommer turboen og motoren går opp til normalt turtall. Svart røyk avtar ettersom turbotrykket øker. Svart røyk tyder vel på "uforbrent" diesel? Kan det være wastegate som star I midt/åpen posisjon? Kan det være intercooler som ikke kjøler nok? Motor har kun 300 timer. Tips mottas med takk:o) Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Hei! Dette høres ut som du har et tett luftfilter. skift filter og prøv igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Høres ut som turbo henger litt. Typisk av og til etter vinteropplag. Skjer dette alltid ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
arnearmoa Svart 14.November.2016 Link til dette innlegget Svart 14.November.2016 Hva ble svaret her? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.