Tallisman Startet 20.Juni.2016 Del på Facebook Startet 20.Juni.2016 Har fått Oljelekasje i Sleipner rattpumpe lekkasjen er rundt akslingen som rattet er festet på. Har undersøkt litt og forstått det slik att det går an og ta bort ett lokk som er skrudd fast rundt akslingen til rattet innenforbi dette lokket er det en tettningsring. Noen som har kjennskap til dette og eller har skiftet denne Simmerringen/ O ring . Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Her er svaret jeg fikk med sleipner , det fulgte med en simmerring og en type tetning med oringer , jeg brukte oringene : Her trenger du bare å ta av rattet og et lokk med tre skruer i fronten, og skifte tetning. Art nr er 75028. Vi selger kun engros så dette må kjøpes gjennom en av våre forhandlere. Med vennlig hilsen Reidar Arntsen Salg Norge Sleipner Motor AS Sentralbord: +4769300060 Direkte no: +4769300081 e-mail:reidar@sleipner.no www.sleipner.no SLEIPNER MOTOR AS P.O.Box 519 - 1612 Fredrikstad - Norway -----Opprinnelig melding----- Fra: Sleipner Motor Info Sendt: 9. juli 2015 08:25 Til: Reidar Arntsen Emne: VS: Rattpumpe Sendt: 8. juli 2015 13:40 Til: Sleipner Motor Info Emne: Rattpumpe merket sleipner Jeg kjøpt to rattpumper gjennom maritim i 2009 merket sleipner til en lyst båt på 37 fot , no har jeg fått lekasje på den nederst pumpen rundt utgående aksel mot ratt . Er det mulig å få tilsendt dele tegninger av pumpen og hvilke deler som må skiftes for demontering av simmerring. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Lekkasjen jeg har hatt i flere av diiss rattpumpene har vært pga at simringen har begynt å spinne i huset og ikke lekkasje mellom aksling og gummi. Enkel fix med passelig stor o-ring mellom plata og simringen.Trekk til skruene jevnt. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 20.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Takk for svar til dere begge prøver meg i tillegg med en telefon til Sleipner om dette emnet. Mulig det holder med og gå til hvilken som helst jernvare og få en passende oring og legge den under det lille lokket med 3 skruer for deretter og ha ett jevnt tiltrekk på lokket? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 (redigert) Har også byttet simringen. Enkel grei sak å bytte. Årsaken til lekkasjen var bruk av feil hydraulikkolje som ble byttet samtidig. Redigert 21.Juni.2016 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Stiffler Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Sitrin skrev On 21.6.2016 at 8.52: Har også byttet simringen. Enkel grei sak å bytte. Årsaken til lekkasjen var bruk av feil hydraulikkolje som ble byttet samtidig. Hva var problemet ned hydraulikkoljen som ble benyttet? Tok den knekken på tetningen eller var det feil viskositet? Noen som vet korrekt spec. på oljen som skal benyttes? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 (redigert) Normal «hylleolje» er ISO32, mens sleipner krever ISO15. Ende opp med at jeg kjøpte original olje fra sleipner. Manualen sier: - Bruk KUN hydraulikkolje ISO-VG-15 (DIN51524-3 HVLP spesifikasjoner). Redigert 25.September.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.