Jump to content

Bytte av Simmerring på Sleipner hydraulisk styring


Tallisman

Recommended Posts

Har fått Oljelekasje i Sleipner rattpumpe lekkasjen er rundt akslingen som rattet er festet på. Har undersøkt litt og forstått det slik att det går an og ta bort ett lokk som er skrudd fast rundt akslingen til rattet innenforbi dette lokket er det en tettningsring. Noen som har kjennskap til dette og eller har skiftet denne Simmerringen/ O ring .

Link to post

Her er svaret jeg fikk med sleipner , det fulgte med en simmerring og en type tetning med oringer , jeg brukte oringene :

 

Her trenger du bare å ta av rattet og et lokk med tre skruer i fronten, og skifte tetning.

Art nr er 75028.

Vi selger kun engros så dette må kjøpes gjennom en av våre forhandlere.

 

 

 

Med vennlig hilsen Reidar Arntsen

Salg Norge

Sleipner Motor AS

Sentralbord: +4769300060

Direkte no: +4769300081

 

e-mail:reidar@sleipner.no

 

 

 

www.sleipner.no

 

SLEIPNER MOTOR AS P.O.Box 519 - 1612 Fredrikstad - Norway

 

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Sleipner Motor Info

Sendt: 9. juli 2015 08:25

Til: Reidar Arntsen

Emne: VS: Rattpumpe

Sendt: 8. juli 2015 13:40

Til: Sleipner Motor Info

Emne: Rattpumpe merket sleipner

 

Jeg kjøpt to rattpumper gjennom maritim i 2009 merket sleipner til en lyst båt på 37 fot , no har jeg fått lekasje på den nederst pumpen rundt utgående aksel mot ratt . Er det mulig å få tilsendt dele tegninger av pumpen og hvilke deler som må skiftes for demontering av simmerring.

Link to post

Har også byttet simringen.

Enkel grei sak å bytte.

Årsaken til lekkasjen var bruk av feil hydraulikkolje som ble byttet samtidig.

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
  • 3 år senere...
Sitrin skrev On 21.6.2016 at 8.52:

Har også byttet simringen.

Enkel grei sak å bytte.

Årsaken til lekkasjen var bruk av feil hydraulikkolje som ble byttet samtidig.

 

Hva var problemet ned hydraulikkoljen som ble benyttet?

Tok den knekken på tetningen eller var det feil viskositet?

 

Noen som vet korrekt spec. på oljen som skal benyttes?

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...