Jump to content

Mercruiser 3,7lx kjøleveske kommer ut av ekspansjonstank

StiiS

Recommended Posts

Tusen takk for svar :smiley: hvordan finner jeg ut om det er toppakning? med motorer i gang er trykket ut av olje påfyllingslokket likt på begge motorer etter hva jeg kan kjenne med hånden. oljen peilet jeg i dag før jeg kjørte en tur og den så fin ut på peilepinnen. kjøleveske har ikke olje i seg, men ser litt dritten ut. når jeg fyller oppå blå frostvæske kommer den ut litt mer blågrønnaktig. Temperatur på motoren er helt normal, selv under belastning 3 - 3600rpm. Har ikke hvit røyk fra eksos. Har spurt andre steder og noen sier toppakning og noen sier det kan være blokkering ett sted i kjølesystemet. 

Tenker å sjekke kjølesystemet først, siden dette er noe jeg fint klarer selv. toppakning må jeg ha hjelp til  :sad: har lest noen et sted at varmeveksleren kan ha internt hull slik at det kan komme sjøvann inn i kjølevannet og derfor spruter det over.

Har du noen gode tips eller ide til fremgangsmåte her? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...