StiiS Startet 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2016 Har 2 stk mercruiser 3,7 lx i båten, den ene motoren liker å spy ut 1-4ltr frostvesken under belastning. tror det kommer rett rundt 3200rpm og oppover. noen ide om hvorfor? Bygger seg opp kjøleveske i ekspansjonstanken og så spyler den det utover motorrommet derfra. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 Høres umiddelbart ut som toppakningsbrudd med eksos i kjølesystemet, men det kan jo være en rekke andre ting også? Sitér dette innlegget Link to post
StiiS Svart 23.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Tusen takk for svar hvordan finner jeg ut om det er toppakning? med motorer i gang er trykket ut av olje påfyllingslokket likt på begge motorer etter hva jeg kan kjenne med hånden. oljen peilet jeg i dag før jeg kjørte en tur og den så fin ut på peilepinnen. kjøleveske har ikke olje i seg, men ser litt dritten ut. når jeg fyller oppå blå frostvæske kommer den ut litt mer blågrønnaktig. Temperatur på motoren er helt normal, selv under belastning 3 - 3600rpm. Har ikke hvit røyk fra eksos. Har spurt andre steder og noen sier toppakning og noen sier det kan være blokkering ett sted i kjølesystemet. Tenker å sjekke kjølesystemet først, siden dette er noe jeg fint klarer selv. toppakning må jeg ha hjelp til har lest noen et sted at varmeveksleren kan ha internt hull slik at det kan komme sjøvann inn i kjølevannet og derfor spruter det over. Har du noen gode tips eller ide til fremgangsmåte her? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.