Jump to content

Utslagsvask


terron

Recommended Posts

I min nye båt (Yamarin 5940) er det ikke noe originalmontert utslagsvask. Er klar over at det finnes en rekke typer å få kjøpt, men ingen av disse passer til den "asymetriske trekantede hyllen" hvor jeg synes det mest hensiktsmessig å plassere dette. Er det noen som har tips om hvem/hvordan jeg kan "få til" en trekantet utslagsvask laget etter mål (ca. 45x 30 x20). Har laget en "første versjon" i glassfiber (polyesterbelagt finer) men denne får liksom ikke den helt rette "finishen". Men den kan selvfølgelig brukes som mal (eller heter det kanskje plugg....).

Link to post
Share on other sites

Dersom du vil lage en vask i glasfiber er det best å lage en negativ plugg først, så støper du form utenpå denne, og støper den endelige vasken i denne formen. Dersom du bygger pluggen i tre, sparkler noen lag utenpå for så å slipe ned  til den rette fasongen, og er nøye med lakering, vannsliping, rubbing og polering, så er det ikke så veldig vanskelig å få en fin finnish. Men du skal ikke verdsette tiden din mye før det lønner seg å kjøpe en. Dette er arbeid som tar ganske mye tid, til gjengjeld kan man få målene slik man vil ha dem.

 :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...