Jump to content

Verksted/slip/service for seilbåt Fosen - Namdalen


BjOlav

Recommended Posts

Hei -

 

Jeg trenger å få min seilbåt (Jeanneau 34.2 SO) på land for å skifte propell, og utføre nødvendig reinhold/pussing/stoffing. Båten har finnekjøl med "bulb", og en del sliper med slipvogn vil ikke ta den opp (usikker på stabiliteten når kjølen ikke er rett). Jeg har prøvd et par av de mest renommerte i Namdalen (Namsos og Rørvik), men de har enten ikke kompetanse på seilbåt (skifte propell) eller stor nok kran til å løfte båten på land. Båten ligger i Namdalen.

 

Jeg ser noen muligheter, på strekninga Kongensvoll, Trondheim, Fosen, og muligens opp til Brønnøysund. Men om noen har tips og erfaringer om verksted som har kompetanse og utstyr, blir jeg takknemlig.

 
mvh,
Bjørn Olav
Link to post
Share on other sites

Kongensvoll tar slikt på strak arm, det har alt av utstyr og mye kompetanse.

 

I Brønnøysund har det de senere årene blitt etablert et sted som server seilbåter. De har en mobilkran som står permanent på kaia og som har kapasitet for det meste. Jeg vet ikke hva de heter, men om du ikke finner de på nett kan jeg ta en sjekk med mine lokale kilder.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...