ErikHM Startet 23.Juni.2016 Del på Facebook Startet 23.Juni.2016 Hei. Har en 2010 mod Mercury EFI 4-takt som bare stopper helt av seg selv. Den går fint på tomgang, og klarer å gå i et par minutter på høyere turtall før den dør ut. Etter at motoren har stoppet er det bare til å vri om nøkkelen, og den fyrer rett opp igjen. Gir man gass igjen, så stopper den. Dersom man pumper bensin med "drivstoffpumpa" på bensinslangen mens man kjører, går motoren slik den skal. Om noen har en anelse om hva det kan være, så tar jeg imot alle forslag! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 23.Juni.2016 Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 Deffekt bensinpumpe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ErikHM Svart 23.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 Tenkte noe slik jeg også, men den går jo som den skal på tomgang uten at jeg pumper bensin. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Audiquattro Svart 23.Juni.2016 Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 Mulig trykkregulatoren for drivstoffsystemet fusker. Forsøk å få målt drivstofftrykket før injectorene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bmwmaxi Svart 23.Juni.2016 Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 Begynn med det enkleste først, har du skrudd opp lufteskrue på tank? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ErikHM Svart 23.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 (redigert) lufteskruen er åpen ja! Hvordan kan jeg sjekke trykket? Redigert 23.Juni.2016 av ErikHM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 23.Juni.2016 Del på Facebook Svart 23.Juni.2016 har du mulighet til å sjekke med annen bensinslange/tank? ellers har jeg vært borti at slangene inne på motoren kan ligge litt forkjært, slik at vakumet fra pumpa suger de flat. Og at det trekkes inn falskluft i en eller annen kobling Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Jeg ville også først sjekket med en annen tank og slange frem til motor. I tillegg sjekk besinfilterene, det er to stykk på den. Et på lavtrykksiden som kan åpnes og renses, samt et på høytrykksiden som må skiftes i sin helhet. Redigert 24.Juni.2016 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
trulsant Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 Kan jo også være dritt i tanken som tetter røret som suger. Alternativ kan jo også blæren suges flat. TA Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grampa simpson Svart 24.Juni.2016 Del på Facebook Svart 24.Juni.2016 (redigert) Hadde rett så identiske symptomer på min 30 HK Mariner for noen uker siden .. Viste seg å være koplingen mellem tank og slange som ikke var tett og sugde inn luft av den veien. Tokk å klemte den godt inn i noen minutter med god fart .. Ta greide den å suge seg tett. Men blir nok ny tank slange om det gjentar seg .. Pakningen har sikkert ikke godt av å bli mast. (Stoppet i øvrigt også ettrvert på tomgang ... Gikk bare mye lenger tid) Redigert 24.Juni.2016 av Grampa simpson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ErikHM Svart 25.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2016 Da skal jeg få tak i ny slange, og en annen tank for å sjekke. Takk enn så lenge for tips. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
steyr t Svart 26.Juni.2016 Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 (redigert) Tipper Bellen har svart riktig. Bensinpumpa er defekt/ trenger smøring. Dette er ikke et ukjent problem på disse firetakterne, du kan demontere den helt og smøre fett på stempelet som går inn på kammen. På lavt turtall rekker stempelet i pumpen tilbake,men på høyt turtall blir det bare stående i indre stilling. Redigert 26.Juni.2016 av steyr t (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ErikHM Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2016 Er det mulig med en litt detaljert beskrivelse på hvordan jeg reparerer bensinpumpa? Har kun skrudd motorsykler og gjort enkle reparasjoner på bil. Den eneste jeg har gjort på utenbordsmotorer er service og impellerskifte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore B Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Har du ny bensin? Hadde akkurat samme symtomer på min 20 hk Mercury. Byttet bensin og alt i orden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ErikHM Svart 27.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Bensinen var ny for en drøy uke siden Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Laksen Molde Svart 10.April Del på Facebook Svart 10.April Har akkurat samme motor og problemet. Hva var feil? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.