fiat Startet 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2016 Hei, Skal skifte impeller på 85mod og har problemer med å demontere undervannshus. Har løsnet boltene i flensen 5stk. Åpnet sjøvanns inntaket og koblet fra akselen til gearet. Huset kommer ned ca 12cm og stopper der fordi mutteren prøvde del av akselen ikke er til å flytte aksialt. Er jeg på ville veier her?? Noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 (redigert) Dra den utvendig gjengede delen oppetter akslingen litt wd 40 e.l. viss den er treg. da dukker det opp en kon, den er splitta, pirk den av med et lite skrujern. Da er det bare å dra ut huset. Redigert 25.Juni.2016 av Muren Motorsport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 25.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 Takker,takker muren. Tenkte meg at det var en liten finesse her som jeg overså. Da ser jeg lysere ? på livet igjen. fiat. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 25.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2016 Sinken skal forøvrig stå på oppsida av antikavitasjonsplata. blir litt brems der den står nå. petimeter som jeg er, så forsenke jeg hulla og brukte senkskruer. :) Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Det du sier der er vel en selvfølge,har bare ikke tenkt på det.Noen ganger er det greit å se det fra en petimeters vinkel. Skal få gjort noe med det. Har akkurat kjøpt Rana 17 med denne motoren for å bruke til fiske utover høsten/vinteren.Vurderer å skifte motoren med nyere 4T yamaha, tohatsu, Suzuki, men får prøve denne Johnson litt først. Har du meninger om det? Takker for gode råd Kommer nok med flere spørsmål fiat. Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Da var Undervannshuset demontert og impeller ute, på høy tide i bytte,alle vingene var sprukket i rota men heldigvis ingen biter borte. Den lille plast-konen var ivrig etter å komme av,og forsvant i periferien. Får bestille ny i morgen,mulig lokale forhandleren på Tjøme har,ellers blir det Ravn Garasje. Andre forslag? fiat Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Gode motorer! Har 85 30 hk.selv. Bruker vanligvis og bestille det jeg trenger på Ebay. Men det kan jo ta litt tid da. Hadde bytta simmerringene under vannpumpa når du likevel har delt stamma. Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Tappet av oljen og sett at det er på tide å skifte simuleringer. Den på akselen under vannpumpa skal jeg nok få lirket ut, men på propell akselen kan bli verre. Må jeg ut med den store mutteren med utvendige gjenger? Skal prøve meg på maskinforetngen,har de rustfri fjær er det ok. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 2 små skruer. så er det å dra ut delen som simmerringene sitter i. fort gjort. synest og huske der var gjenga til terseskruer. men i tommer. jeg gjenga opp mine til M8 viss jeg ikke huska mye feil. Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1985/J30RLCOA/GEARCASE/parts.html Dra ut hele del nr. 1 jeg kjøpte et sett med utvendig o-ring og rustfrie simmerringer. Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 2 små skruer. så er det å dra ut delen som simmerringene sitter i. fort gjort. synest og huske der var gjenga til terseskruer. men i tommer. jeg gjenga opp mine til M8 viss jeg ikke huska mye feil. Ser ikke helt hvor de 2 små skruene sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 26.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Del 5 på skissa. Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 30.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Super hjelp jeg har fått fra deg Muren, og delekatalogen m/deleliste er jo helt suveren. Du har ikke tilfeldigvis en link til Work Shop manual også? Har ikke satt ut båten enda, men håper i løpet av helga. Litt skeptisk til motoren, men den skal på en sjanse. Den røde justerbare saken på toppen av priming pumpen, har du ide om hva det er?? Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 30.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2016 Hadde work shop manual til den i papirutgave en gang.. Men den ligger nok hos foreldra mine enkvann plass. El-start utgave har jeg aldri hatt. se om du skjønner noe av dette innlegget. http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/johnson-evinrude-outboards/237520-1985-johnson-30-hp-carb-question Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.